Bij de 140 haal je de radiateur en de plaat waar de motorkap op sluit eraf (edit ik bedoel de plaat die boven de radiateur zit) en dan kan je alle kanten op. De B20 carterpan is wat platter, de ruimte achter het blok wat groter, en de bak wat korter.
Voor de gas en kickdown heb je meerdere opties, die met stangen vanaf het gaspedaal t/m carb, met kabels tot een overbrenging naar stangen op het schutbord (in beide gevallen staat het gaspedaal op de vloer), en die met kabels tot het schutbord, gaspedaal hangt aan dashboard (als in de 240). Bij de carb eindigt het altijd met een stang.
Ik denk dat je in een 1974 versie redelijk vastzit aan kabels bij het gaspedaal, dus moet je bijpassende kabelbevestiging etc voor een B20A met automaat erbij maken. Het stangetje heeft een draaipunt in of op het schutbord, en de automaatversie van de stang heeft aan de kant van het schutbord een extra hefboom, om aan de kickdownkabel te trekken.
Maak eens wat foto's van hoe het nu zit, kunnen we wat vergelijken.
Nog 1 dingetje waar je behoorlijk vast kan lopen is de flexplaat/vliegwiel en de krukas, de oudere B20's hebben een krukas met 6 boutgaten achterin, en de nieuwere 8 (acht). Van buitenaf kan je dat makkelijk zien aan de krukaspoeliebout, als er BUFO M 8.8 op staat heb je 8 boutgaten.
De 6 gaten-krukaspoeliebout is iets van BUFO UNF 8.8 met drie strepen.
Voor de gas en kickdown heb je meerdere opties, die met stangen vanaf het gaspedaal t/m carb, met kabels tot een overbrenging naar stangen op het schutbord (in beide gevallen staat het gaspedaal op de vloer), en die met kabels tot het schutbord, gaspedaal hangt aan dashboard (als in de 240). Bij de carb eindigt het altijd met een stang.
Ik denk dat je in een 1974 versie redelijk vastzit aan kabels bij het gaspedaal, dus moet je bijpassende kabelbevestiging etc voor een B20A met automaat erbij maken. Het stangetje heeft een draaipunt in of op het schutbord, en de automaatversie van de stang heeft aan de kant van het schutbord een extra hefboom, om aan de kickdownkabel te trekken.
Maak eens wat foto's van hoe het nu zit, kunnen we wat vergelijken.
Nog 1 dingetje waar je behoorlijk vast kan lopen is de flexplaat/vliegwiel en de krukas, de oudere B20's hebben een krukas met 6 boutgaten achterin, en de nieuwere 8 (acht). Van buitenaf kan je dat makkelijk zien aan de krukaspoeliebout, als er BUFO M 8.8 op staat heb je 8 boutgaten.
De 6 gaten-krukaspoeliebout is iets van BUFO UNF 8.8 met drie strepen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969