Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
van B200F naar B230FK
#4
Ha Erik, Mijn SP staat voor dezelfde transplantatie dit voorjaar. Ik heb de laatste tijd al aardig wat onderdelen verzameld. een 96 940 kan volgens mij zowel de intercooler hebben met aansluitingen aan de bovenkant als die met de aansluitingen in het midden van de intercooler. Die laatste is pas te maken maar is geen monteren en klaar. Dopksi heeft gelijk, trek alle bebuizing eruit en ga die gebruiken, zeker als het degene is met de aansluitingen aan de bovenkant. Qua kabelboom hoef je eigenlijk alleen de kabel van LMM te verlengen. die zit nu rechts en moet naar links. Qua injectoren moet je als de originele gebruikt inderdaad weerstanden in de kabelboom solderen, zijn namelijk lage weerstand exemplaren waar de jouwe in de b200f hoge weerstand is. Dit betreft de vier witte kleine dingen die meestal bij de rechterkoplamp van een 940 zitten. Ik heb zelf gekozen voor 'browntops', ofwel de hoge weerstand exemplaren van een 850 T5R. Passen meteen. Ik zou ook de dynamo van de 940 gaan gebruiken. Dat is een 100A waar je SP er nu eentje van 80 heeft. Ook de startmotor van de 940 is een iets sterkere (meestal) dus die lekker laten zitten. De uitlaat moet je niet vergeten! Die vraagt overigens ook nog wel wat aanpassingen voor ie onder de 240 past. Downpipe past sowieso niet en de rest van de SP-pijp is veel te restrictief.

Aangezien je aangeeft de M47 te willen houden beperkt je je wel tot (als je voor veilig gaat) voor lagere vermogens. Een MBC op de B230FK en tot iets van max 165pk opschroeven is dan het hoogst haalbare.. (of altijd rustig blijven acceleren).

maarruh... mooi plan!


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Antwoord


Berichten in dit topic
van B200F naar B230FK - door Erikvolvolvo - 28 December 2015, 21:57
van B200F naar B230FK - door Stevves - 29 December 2015, 10:11
van B200F naar B230FK - door Erikvolvolvo - 10 April 2016, 18:32
van B200F naar B230FK - door hugo - 7 July 2016, 13:08
van B200F naar B230FK - door skidje - 28 December 2015, 22:40
van B200F naar B230FK - door Dopski - 28 December 2015, 23:25
van B200F naar B230FK - door Erikvolvolvo - 29 December 2015, 23:40
van B200F naar B230FK - door Dopski - 31 December 2015, 19:27
van B200F naar B230FK - door Volvo 142 B23 - 1 January 2016, 02:46

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B200F hoog brandstofverbruik en onregelmatig lopen marc-f 1 560 22 April 2024, 15:58
Laatste bericht: Marc1970
  vertraagd oppakken LPG naar benzine BartJu 36 13.985 6 June 2023, 22:44
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo B230FK geen brandstof injectie gerbenvdlindeu 11 9.111 7 February 2023, 09:19
Laatste bericht: Marc1970
  Toerental waarbij naar lpg schakelt wisselt petervanriemsdijk 4 1.477 17 December 2022, 11:33
Laatste bericht: Dopski
  b230fk pieter2 6 2.294 27 November 2022, 15:17
Laatste bericht: skidje
  B230FK EGR afsluiten JanO 8 2.766 29 July 2022, 10:43
Laatste bericht: JanO
  Ombouw 6 cilinder naar 4 cilinder, thermostaat geeft te warm aan misteryaikz 5 2.787 19 May 2022, 15:29
Laatste bericht: misteryaikz
  Anti-backfire klepje B200F B230F daan1508 9 3.928 5 January 2022, 00:18
Laatste bericht: daan1508
  Losse aansluiting B200F motor Arnic 2 1.945 18 February 2021, 22:20
Laatste bericht: TeunTimmermans
  B21A naar B230FT in mijn 244 Nique88 12 6.586 7 February 2021, 12:38
Laatste bericht: Naciremus

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)