29 December 2015, 10:11
Ha Erik, Mijn SP staat voor dezelfde transplantatie dit voorjaar. Ik heb de laatste tijd al aardig wat onderdelen verzameld. een 96 940 kan volgens mij zowel de intercooler hebben met aansluitingen aan de bovenkant als die met de aansluitingen in het midden van de intercooler. Die laatste is pas te maken maar is geen monteren en klaar. Dopksi heeft gelijk, trek alle bebuizing eruit en ga die gebruiken, zeker als het degene is met de aansluitingen aan de bovenkant. Qua kabelboom hoef je eigenlijk alleen de kabel van LMM te verlengen. die zit nu rechts en moet naar links. Qua injectoren moet je als de originele gebruikt inderdaad weerstanden in de kabelboom solderen, zijn namelijk lage weerstand exemplaren waar de jouwe in de b200f hoge weerstand is. Dit betreft de vier witte kleine dingen die meestal bij de rechterkoplamp van een 940 zitten. Ik heb zelf gekozen voor 'browntops', ofwel de hoge weerstand exemplaren van een 850 T5R. Passen meteen. Ik zou ook de dynamo van de 940 gaan gebruiken. Dat is een 100A waar je SP er nu eentje van 80 heeft. Ook de startmotor van de 940 is een iets sterkere (meestal) dus die lekker laten zitten. De uitlaat moet je niet vergeten! Die vraagt overigens ook nog wel wat aanpassingen voor ie onder de 240 past. Downpipe past sowieso niet en de rest van de SP-pijp is veel te restrictief.
Aangezien je aangeeft de M47 te willen houden beperkt je je wel tot (als je voor veilig gaat) voor lagere vermogens. Een MBC op de B230FK en tot iets van max 165pk opschroeven is dan het hoogst haalbare.. (of altijd rustig blijven acceleren).
maarruh... mooi plan!
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Aangezien je aangeeft de M47 te willen houden beperkt je je wel tot (als je voor veilig gaat) voor lagere vermogens. Een MBC op de B230FK en tot iets van max 165pk opschroeven is dan het hoogst haalbare.. (of altijd rustig blijven acceleren).
maarruh... mooi plan!
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.