15 April 2015, 21:45
Edwin, ik ben al geruime tijd aan het tobben met het starten van mijn Turbo, koud is moeizamer dan warm. Heel vervelend als de auto is gerestaureerd maar niet betrouwbaar is....... Helaas zijn er weinig specialisten die daarbij kunnen helpen. Stukje bij beetje kom ik erachter hoe en wat ik moet controleren en afstellen. Genoemde systeemdrukregelaar is een essentieel onderdeel van de mechanische injectie. Onderdelen zijn zijn moeilijk verkrijgbaar. Gelukkig heb ik na veel speurwerk geleerd dat de gebruikte ringen en shims wel degelijk verkrijgbaar zijn. Velen houden dit voor zichzelf, ik vind het leuk om te delen zodat iedereen gemakkelijk zijn K-Jet kan afstellen. De kleine ring was volledig platgedrukt na zoveel jaar. Ook de grote ring had zijn beste tijd gehad. Voor minder dan 5 euro een belangrijk deel van mijn auto weer nieuw gemaakt!
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029