2 April 2015, 19:44
Arn02 schreef:Van het weekend de lpg installatie afgebouwd. Gisteravond ermee weggereden bij m'n werkplaats, en met de ecu van AC Stag op "AutoAdaptation" had ik tegen de tijd dat ik thuis was al een bruikbare map voor lpg-injectie. Inmiddels heeft deze nog meer bijgeleerd en rijdt de auto goed door alle 4 de versnellingen heen. Bij toeren boven de 3500 moet de ecu handmatig ingesteld worden wat betreft inspuittijd. Ik heb er al wat mee gespeeld maar moet me nog verdiepen in de diverse mogelijkheden. Ik overweeg ook de gasdruk vanaf de verDAMMpter naar de injectoren te verhogen zodat ik kortere inspuittijden krijg. Ik zit nu met inspuittijden 2,5 tot 3 keer zo langs als op peut. Maar of dat gewenst is wil ik ook eerst uitzoeken in de literatuur en op de interwebs, want ik ben niet bepaald een lpg-specialist te noemen. Vooralsnog houdt de motor in op lpg bij kickdown, al is dat inmiddels minder dan het was nu ik ermee gespeeld heb.
Om de lpg-ecu te kunnen gebruiken moest overigens eerst mijn stationair toerental omlaag. Dus ik heb een modern tellerhuis met een pool verbonden aan de achteras, en met een pool aan de ecu. Dit werkte prima, want onmiddelijk daalde het toerental van ~1200 naar ~800. Echter, als de motor warm is en een tijdje gelopen heeft is het stationair weer hoog. Stop/starten doet het stationair toerental dan weer normaal lopen (brandstofsoort onafhankelijk). Leuk probleem.
Nog wat foto's van de resultaten. Die AC Stag set was trouwens een genot om in te bouwen. Zeer goed verzorgd, hoge kwaliteit, en een volledige leveromvang.
Lokatie verDAMMpter:
Arno, ik ben nu ook bezig met de inbouw van de stag 300isa2. Hoe heb jij het kabeltje op de lambda destijds aangesloten? De volvo lambda heeft 2 kabeltjes, maakt het uit op welke je de paarse kabel van de LPG ecu aansluit?