23 March 2015, 00:21
Vandaag de Volvo maar weer eens aangesproken. Helaas afgelopen jaar geen tijd gehad.......... Blijft een wonderlijk ding, zo'n Turbo met K-jet. Zoals eerder gezegd, brandstofpomp wordt aangestuurd door LPG veiligheidsrelais. Na een 4 tal seconden staat de boel op druk: Starten doet ie, aanslaan ook, maar loopt op 3 cilinders (altijd eerste cilinder die protesteert). Motor uit, bougie eerste cilinder droog maken en opnieuw proberen. Weer mis. Drukken weer gemeten, ziet er allemaal goed, alleen drukmeter staat te zwabberen zodra motor uit staat ! Drukaccumulator en terugslagklep kunnen het niet zijn, deze zijn vernieuwd. Tussenoplossing: voor het starten zekering 4 en 6 doorverbinden (brandstofpompen blijven draaien, motor start en draait gelijk mooi! Vervolgens draadje van de zekering af, motor blijft als een zonnetje draaien ! Stiekum een paar kilometers maken...... Heerlijk hoor vanaf 3.000 toeren.........
Nou weet het weet , mag het zeggen !!
Nou weet het weet , mag het zeggen !!
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029