30 December 2014, 17:31
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30 December 2014, 17:53 door Marc1970.)
Meten is weten, daar is niks tegenin te brengen. Het enige wat ik kan bedenken is dat BSF al tijden niet gebruikt is, zelfs niet in Engeland, sinds de Morris Minor.
Qua diameter zijn ze vrijwel gelijk, BSF is 26 tpi, UNF is 28 tpi, en de draadhoek verschilt, ik zou ze allebei nemen en de bout die er met de hand indraait nemen. Kan zijn dat je bout van alle ellende krom is geraakt en zodoende in elkaar gedrukt?
26 tpi is threads per inch, pak je beste lineaal en meet rondom hoeveel draadgangen er in 25,4 mm gaan.
De spanner vd dynamo draaide ik net aan met een sleutel 10, en het is een M6x1.0 doodgewone bout (overigens ook nog in de buurt van 1/4 BSF), waarom zou de stuurpomp ineens zo'n exotische stelbout hebben?
Qua diameter zijn ze vrijwel gelijk, BSF is 26 tpi, UNF is 28 tpi, en de draadhoek verschilt, ik zou ze allebei nemen en de bout die er met de hand indraait nemen. Kan zijn dat je bout van alle ellende krom is geraakt en zodoende in elkaar gedrukt?
26 tpi is threads per inch, pak je beste lineaal en meet rondom hoeveel draadgangen er in 25,4 mm gaan.
De spanner vd dynamo draaide ik net aan met een sleutel 10, en het is een M6x1.0 doodgewone bout (overigens ook nog in de buurt van 1/4 BSF), waarom zou de stuurpomp ineens zo'n exotische stelbout hebben?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

