29 December 2014, 22:02
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29 December 2014, 22:08 door Nicolaas H.)
Vandaag even met mijn 'nieuwe' GLE gereden en wat meteen opviel was dat er geen stuurbekrachtiging was. Eenmaal thuis gekomen niveau olie gecheckt; was OK. De snaar hing er echter slap bij en toen ontdekte ik dat wat - naar ik aanneem - de stelschroef is, los geschoten was. De vergrendelende moer was verdwenen.
![[Afbeelding: stuurbekrachtiging.jpg]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/stuurbekrachtiging.jpg)
Toch kon ik het hele 'huis' niet bewegen om de snaar te spannen.
Voordat ik iets verkeerd doe; welke bouten moet ik lossen om het huis weer in beweging te krijgen en de snaar te spannen?
Ik kan er voor de rest heel slecht bij en zie ook nauwelijks hoe de constructie werkt; ik heb de aansluiting van het filterhuis al verwijderd maar er zijn misschien nog andere tips?
![[Afbeelding: stuurbekrachtiging.jpg]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/stuurbekrachtiging.jpg)
Toch kon ik het hele 'huis' niet bewegen om de snaar te spannen.
Voordat ik iets verkeerd doe; welke bouten moet ik lossen om het huis weer in beweging te krijgen en de snaar te spannen?
Ik kan er voor de rest heel slecht bij en zie ook nauwelijks hoe de constructie werkt; ik heb de aansluiting van het filterhuis al verwijderd maar er zijn misschien nog andere tips?
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]

