3 January 2016, 01:03
daddyphilipsen schreef:Als je wat gas bij geeft gaat hij dan wel op 4 cilinders lopen?dit zijn juist hele lompe spruitstukken, kopie van het originele MISAB exemplaar vaak, en die weer van Comp. dep. van Volvo.. De vacuumslang voor de RBK zit centraal bij zo'n ding.. maar wellicht bied een nw spruitstukpakking soelaas.. Kun je meteen zien of de ringen nog tussen de kop en het spruitstuk zitten.. oh ja, ik heb destijds ringen gemaakt met hoogteverschil om het inlaatspruitstuk Ãn uitlaatspruitstuk goed te blijven laten aansluiten.. valse lucht kan dan toch de booschdoener zijn.. dus het brandstofprobleem kan wel degelijk het probleem zijn, echter met een overdaad aan lucht..
Hoe oud zijn de bougiekabels?
Spuit anders eens wat remmenreiniger bij de aansluitingen van het spruitstuk op de kop bij de cilinders die niet mee lopen.
Vaak zijn de aangepaste spruitstukken namelijk net wat dunner als het originele spruitstuk en worden dan net niet goed genoeg tegen de pakking en de kop aan gedrukt met valse lucht lekkage tot gevolg.
Zitten er trouwens onder de carb, onderaan het inlaatspruitje nog 2 slangpilaren..?


![[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]](http://i264.photobucket.com/albums/ii178/Rayspictures_2007/Volvo%20miscelanous/fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg)