11 July 2014, 19:44
Vanmiddag alle aardpunten schoongemaakt en gereinigd, weerstand gemeten, weerstand was ok.
De verdenking gaat uit naar de Lambda sensor. De twee polige stekker los gemaakt (de groene laten zitten) en vervolgens de motor gestart. Echter geen verschil te merken in lopen met of zonder aangesloten Lambda sensor. Kan dit kloppen of verwijst dit eerder naar een slecht werkende Lambda sensor?
In hoeverre regelt de EGR klep het stationair toerental.
Na nog eens veelvoudig zoeken valt het me op dat zolang de motor warm is loopt de motor redelijk stationair. Hij heeft hierbij veel moeite met de terugval om deze op te vangen. Als de motor iets kouder is slaat hij bij terug val gelijk uit. Dan moet ik echt me voet op het gas houden om het blok lopend te houden.
De verdenking gaat uit naar de Lambda sensor. De twee polige stekker los gemaakt (de groene laten zitten) en vervolgens de motor gestart. Echter geen verschil te merken in lopen met of zonder aangesloten Lambda sensor. Kan dit kloppen of verwijst dit eerder naar een slecht werkende Lambda sensor?
In hoeverre regelt de EGR klep het stationair toerental.
Na nog eens veelvoudig zoeken valt het me op dat zolang de motor warm is loopt de motor redelijk stationair. Hij heeft hierbij veel moeite met de terugval om deze op te vangen. Als de motor iets kouder is slaat hij bij terug val gelijk uit. Dan moet ik echt me voet op het gas houden om het blok lopend te houden.