De noodloopregeling is gebaseerd op het toerental wat bij het vliegwiel gemeten wordt, dus die sensor zal wel goed zijn. De computer rekent voor de zekerheid alles een beetje ruim uit, zodat de motor iets te rijk loopt (dat is veiliger dan te arm) vandaar de uitlaatlucht.
LMM is niet persà het probleem. Hij krijgt spanning via het brandstofrelais, dat heb je vervangen, en wordt geaard op het spruitstuk en via het schutbord. Kijk eens naar die massadraden, tussen pin 1 op de LMM stekker en het voorste aardepunt op het spruitstuk moet je 0 ohm meten. De LMM is juist gevoelig bij stationair lopen dus er hoeft maar een beetje overgangsweerstand te zijn ergens en je O2 meting loopt in de soep.
LMM is niet persà het probleem. Hij krijgt spanning via het brandstofrelais, dat heb je vervangen, en wordt geaard op het spruitstuk en via het schutbord. Kijk eens naar die massadraden, tussen pin 1 op de LMM stekker en het voorste aardepunt op het spruitstuk moet je 0 ohm meten. De LMM is juist gevoelig bij stationair lopen dus er hoeft maar een beetje overgangsweerstand te zijn ergens en je O2 meting loopt in de soep.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969