Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
164 automaat schakelt niet meer naar drie
#25
Ik denk dat de governor wel OK is in elk geval lees ik daar nooit iets over. De achterste remband is een vierkante bout met een borgmoer eromheen aan de rechterkant vd bak, op pag. 10 van de ijverige Brit. En deze:

https://www.brickboard.com/RWD/index.htm?id=746122
No problem. After checking my '75 240 service manual at home, the automatic 3-speed Borg Warner 35 was equipped on the 1975 Volvo 240 along with the B20 engine (both were a carry over from the 144 vehicles). Just in case someone does stumble across this post and is looking for information on adjusting their BW35, here's the procedure. (Anybody reading this who has a BW55 or an AW70/71 can disregard this post since your transmission does not have bands.)

From inside the car, remove the mats (carpet) from the transmission tunnel and also the air duct (that runs over top of the hole to access the band adjustment). Remove the rubber plug to gain access through the floor board of the vehicle to the Rear Brake Band Adjustment on top of the BW35 transmission. Using Volvo tool 999-5042, loosen the locking nut (outside nut of the adjustment interface). Torque the inner screw of the adjustment interface to 10 ft-lbs (aka 14 Nm), then back off the adjusting screw one complete turn. Tighten the outer lock nut to secure the screw in it's position and replace all the components you removed to gain access. Volvo advises performing this service / adjustment on the BW 35 transmission every 30,000 miles.

If you happen to have Volvo Tool 5042, the process is quite easy. The tool has provisions at the top (and through the shaft of the tool) for a torque wrench and thus allows tightening the adjustment screw while the outside of the tool holds the locknut from turning until it's time to secure it. If you don't have access to the 5042 tool (works the inner adjustment screw and the outer lock nut at the same time), the Volvo special socket SVO 2535 is the proper socket for your torque wrench to mate to the adjustment screw (for working the inner adjustment screw by itself).
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Berichten in dit topic
164 automaat schakelt niet meer naar drie - door Rin - 14 June 2014, 23:34
164 automaat schakelt niet meer naar drie - door Rin - 15 June 2014, 19:07
164 automaat schakelt niet meer naar drie - door Rin - 15 June 2014, 21:35
164 automaat schakelt niet meer naar drie - door Rin - 16 June 2014, 22:23
164 automaat schakelt niet meer naar drie - door Rin - 17 June 2014, 22:41
164 automaat schakelt niet meer naar drie - door Rin - 18 June 2014, 23:56
164 automaat schakelt niet meer naar drie - door Marc1970 - 19 June 2014, 11:37
164 automaat schakelt niet meer naar drie - door Rin - 21 June 2014, 14:35
164 automaat schakelt niet meer naar drie - door Rin - 12 August 2014, 11:25

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  164 wil niet starten MacVolvo 9 8.535 23 July 2019, 10:28
Laatste bericht: MacVolvo
  Ombouw automaat naar hand bak. Madman 1 5.274 20 September 2015, 13:13
Laatste bericht: Dopski
  Stangenstelsel Stromberg B20 automaat fvz144 9 11.170 24 May 2015, 20:07
Laatste bericht: Marc1970
  van automaat naar schakelbak Rin 11 18.332 15 September 2014, 22:23
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo rijd niet op benzine volvo142 10 8.007 7 July 2012, 16:22
Laatste bericht: Jeroen V
  naar zweden.. patrick2wd 1 3.164 23 September 2011, 09:32
Laatste bericht: volvosvenska
  Volvo P 13194 (Amazon) start niet meer altijd breadfan866 5 6.514 5 June 2011, 12:12
Laatste bericht: VolvoDick
  Ombouw automaat -> handbak keter 21 15.787 24 May 2011, 10:59
Laatste bericht: oudevolvo
  Plotseling remmen 142 automaat Jorrit 3 3.805 22 January 2011, 22:12
Laatste bericht: Jorrit
  Carterontluchtingslangen naar extern potje? Boele 12 10.788 20 October 2010, 12:06
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)