Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo P 13194 (Amazon) start niet meer altijd
#1
(Na advies van een medeforumgebruiker heb ik dit probleem in deze hoek van het forum nogmaals geplaatst.)

Hallo, ik heb me zojuist op dit forum aangemeld, omdat ik een probleem heb met mijn Volvo Amazon.
Sinds vorige week start hij af en toe niet meer. Dat wil zeggen: Ik start de auto, rijd een kilometer of 5, zet hem af, kom 5 minuten later weer terug en hij start niet. Een andere keer zijn we gaan bowlen, dus na ruim een uur de auto weer in, en hij start niet.
Hij start niet: Ik doe de sleutel in het contact, zet hem op contact (dus draai hem door totdat de lampjes beginnen te branden), wacht een paar seconden totdat ik hoor dat het gas is geactiveerd (ofzo), draai de sleutel verder om hem te starten en hij valt uit. De ene keer werd de startmotor nog aangestuurd, de andere keer niet. De stroom valt gewoon compleet uit, geen prik meer op de koplampen, helemaal niks, alsof er geen accu inzit.
Auto aangetrokken en gestart, doet het weer. Daarna auto afgezet en weer proberen te starten met sleutel, doet het gewoon. Dag ofzo later weer gestart, geen probleem, willekeurig tijdstip later geeft de auto hetzelfde probleem.
De auto rijdt op gas en benzine. Start normaal gesproken altijd goed op zowel gas als benzine, maar staat standaard op gas.
We hebben deze auto nu bijna 2,5 jaar en dit probleem nog nooit eerder gehad. Heeft vrijwel altijd goed gereden. Hopelijk kan iemand me vertellen waar ik eventueel naar moet zoeken of wat ik kan uittestten.

Bij voorbaat dank.

Maarten.
Antwoord
#2
Eerste vraag bij problemen: wat is er aan de auto veranderd vlak voor het probleem zich voor het eerst voordeed? Nieuwe accu? Nieuwe dynamo?

Problemen die willekeurig optreden hebben vaak te maken met slechte elektrische contacten. Check alle draden en aansluitingen tussen accu, blok en startmotor eens. Klinkt misschien stom maar zitten je accupolen goed vast? Check verder al je zekeringen en de aansluitingen hiervan eens, die willen ook nog wel eens slecht contact maken.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
#3
als ik het goed heb bedien je met de contactsleutel een "contactschijf" in de bobine. Scjijnt een slijtagegevoelig onderdeel te zijn...

heb je ook al geïnformeerd bij http://volvokv.nl/ ?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#4
Zekeringen en de contacten daarheen goed checken en ook de massakabels naar de accu en massa verbindingen tussen motor en auto checken.

Antwoord
#5
Gave Amazon!!!

Toevallig had een vriend van me twee weken terug een foto doorgestuurd van jouw Amazon (degene van je profile picture)

Hij had hem gespot in de buurt van Putten als ik me niet vergis.
Groeten, Boele
Antwoord
#6
breadfan866 schreef:(Na advies van een medeforumgebruiker heb ik dit probleem in deze hoek van het forum nogmaals geplaatst.)

Hallo, ik heb me zojuist op dit forum aangemeld, omdat ik een probleem heb met mijn Volvo Amazon.
Sinds vorige week start hij af en toe niet meer. Dat wil zeggen: Ik start de auto, rijd een kilometer of 5, zet hem af, kom 5 minuten later weer terug en hij start niet. Een andere keer zijn we gaan bowlen, dus na ruim een uur de auto weer in, en hij start niet.
Hij start niet: Ik doe de sleutel in het contact, zet hem op contact (dus draai hem door totdat de lampjes beginnen te branden), wacht een paar seconden totdat ik hoor dat het gas is geactiveerd (ofzo), draai de sleutel verder om hem te starten en hij valt uit. De ene keer werd de startmotor nog aangestuurd, de andere keer niet. De stroom valt gewoon compleet uit, geen prik meer op de koplampen, helemaal niks, alsof er geen accu inzit.
Auto aangetrokken en gestart, doet het weer. Daarna auto afgezet en weer proberen te starten met sleutel, doet het gewoon. Dag ofzo later weer gestart, geen probleem, willekeurig tijdstip later geeft de auto hetzelfde probleem.
De auto rijdt op gas en benzine. Start normaal gesproken altijd goed op zowel gas als benzine, maar staat standaard op gas.
We hebben deze auto nu bijna 2,5 jaar en dit probleem nog nooit eerder gehad. Heeft vrijwel altijd goed gereden. Hopelijk kan iemand me vertellen waar ik eventueel naar moet zoeken of wat ik kan uittestten.

Bij voorbaat dank.

Maarten.

Dit probleem zit vrijwel zeker in het zekeringskastje.
Ik heb dit toentertijd opgelost door alle klinken-verbindingen van de zekeringhouders te solderen.
Vooral de kleine dikke zekering is het belangrijkste.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  164 wil niet starten MacVolvo 9 7.447 23 July 2019, 10:28
Laatste bericht: MacVolvo
  Volvo 144 1970 grandluxe ovlov2 70 57.977 18 July 2019, 22:50
Laatste bericht: ovlov2
  Gezocht; passende remklauwen voor rem upgrade volvo 144 paulenschede 2 6.183 14 January 2016, 23:30
Laatste bericht: Boele
  Moderne motor in Volvo 144 fvz144 2 6.149 11 March 2015, 21:26
Laatste bericht: Amazon 16v
  1e Volvo 145 Kadettgek 3 4.628 29 December 2014, 09:07
Laatste bericht: Jambon
  Kachelvraag Volvo 144 uit 74 fvz144 17 12.439 28 October 2014, 02:14
Laatste bericht: fvz144
  164 automaat schakelt niet meer naar drie Rin 32 44.378 12 August 2014, 11:25
Laatste bericht: Rin
  Onderhoud Volvo 164 Dirk342 2 4.494 30 March 2014, 15:12
Laatste bericht: Dirk342
  Volvo 140 commercial TheSaint77 2 4.394 25 January 2014, 11:31
Laatste bericht: jos evers
  Volvo onderdeelnummer gezocht "sierraamlijst" jos evers 15 9.869 24 January 2014, 14:54
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)