Berichten: 48
Topics: 19
Lid sinds: May 2011
Mijn volvo 142 (1975 B20 motor) rijd al enige tijd niet meer op benzine en dat is over het algemeen geen probleem vind ik, maar nu dat ik op vakantie ga en er niet overal gas is in Frankrijk wil ik toch wel graag dat ik ook weer op benzine kan rijden.
Mijn vraag is eigenlijk waar ik moet beginnen om uit te zoeken waar het aan ligt. Ik weet dat de carburateur niet helemaal goed is. Ik geloof dat het buisje wat daar inzit vervangen moet worden, maar dat lijkt me niet het enige probleem want dat was al langer zo en hij reed toen wel nog op benzine alleen verbruikte hij erg veel.
Heeft iemand ideeën over hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Alvast veel dank voor eventuele reacties!
Berichten: 677
Topics: 39
Lid sinds: Sep 2011
Carburateur reviseren, zorgen dat je carb benzine krijgt dan loopt hij.
Berichten: 940
Topics: 24
Lid sinds: Feb 2010
Als je het niet voor elkaar krijgt om hem op benzine te laten lopen kan ik je gerust stellen dat GPL zeer redelijk verkrijgbaar is in Frankrijk heden ten dage.
Volvo 244 DL 1974
Berichten: 463
Topics: 68
Lid sinds: Jun 2008
je kunt beginnen met controleren of de benzinetoevoer vrijgeschakeld wordt door het relais of de klep/ventiel.
Wellicht is het nu een electrisch probleem.
Berichten: 48
Topics: 19
Lid sinds: May 2011
Ik heb toch nog een aantal vragen: ik heb gekeken of de carburateur benzine krijgt en dat is het geval. Daar kan het dus niet aan liggen.
Wat mij op is gevallen is dat de auto blijft lopen in de âtussenstandâ (tussen gas en benzine in) wanneer ik van gas naar benzine overschakel. Kan het zijn dat hij niet loopt op benzine omdat er iets mis is met de afsluiting van het gas?
Wat ik me ook nog af vroeg is of iemand mij uit kan leggen hoe ik mijn carburateur moet reviseren. Misschien heeft iemand zin om dat in stappen te beschrijven?
Het belangrijkste is volgens mij het buisje waar de gasnaald in gaat. Daar zit veel speling (is ovaal en niet rond) Ik heb me laten vertellen dat hij daarom te rijk liep (voor dat hij er helemaal mee stopte).
Kan ik het buisje vervangen en hoe doe je dat. Hoe krijg je het eruit en de nieuwe er in? Ik heb geen speciaal gereedschapâ¦
Berichten: 463
Topics: 68
Lid sinds: Jun 2008
Ja, in de tussenstand moet alle brandstof geblokkeerd zijn.
Blijft je relais bekrachtigd? of lekt je klep?
Berichten: 48
Topics: 19
Lid sinds: May 2011
Hoe kan je zien of je relais bekrachtigd blijft en welke klep? sorry ik begrijp het even niet?
Berichten: 2.836
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Even met een multimeter of spanningzoeker kijken of er spanning op staat. Al weet ie dan niet of ie echt sluit als ie spanningsloos is.
Berichten: 6.732
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
voor je revisie handleiding moet je ff op k-jet.org kijken.
Berichten: 463
Topics: 68
Lid sinds: Jun 2008
Ergens moet een klep / ventiel / solenoid zitten in de toevoerleiding lpg. Wellicht ook nog 1 in/aan de verdamper.
Draadje losnemen, dan zou de klep dicht moeten blijven.
Blijft de motor lopen op lpg, zelfs met losgenomen draden dan is de klep lek of blijft ie hangen in open stand.