Dag Marc
Bedankt voor je reactie.
Begrijp ik het goed dat je; 10 11 13 onder de auto doen (regulateur schoonmaken, kleppenhuis (valve body) schoonmaken, voorste remband nakijken) 8 is de voorste servo nakijken op lekken, achter de 'platte' plaat onder de automaat zitten?
En zie je dan wat op die Duitse pagina zichtbaar is? Dan zal ik daar eerst eens naar kijken.
Verder vind ik je idee over het vervangen naar een vierbak ook wel uitvoerbaar klinken. Ik heb vorig jaar een 164 van 1970 gesloopt , die gele op mijn avatar hier links op deze pagina, en heb alle genoemde te vervangen onderdelen nog. Echter mijn huidige is van 1974. Mag ik aannemen dat dat geen probleem is? De kilometerteller zal dan denk ik niet meer de juiste snelheid aangeven. De 1970 rolteller past niet in het dashboard. Maar daarvoor zal ik dan op zoek gaan naar een schakel 1974 teller.
Maar eerst maar kijken of ik iets aan die automaat kan repareren. Die remband zo meen ik te lezen valt te stellen. Is dat een kwestie van strakker zetten ongeveer zoals bij sommige auto's bij een distributieriem kan, maar hier dan met een schroef? En verder weet ik niet hoe je kunt herkenne dat die servo niet lekt. Want ik neem aan dat ik eerst alle olie af moet tappen en dan, zonder olie , niets meer van lekken kan herkennen.
Bedankt voor je reactie.
Begrijp ik het goed dat je; 10 11 13 onder de auto doen (regulateur schoonmaken, kleppenhuis (valve body) schoonmaken, voorste remband nakijken) 8 is de voorste servo nakijken op lekken, achter de 'platte' plaat onder de automaat zitten?
En zie je dan wat op die Duitse pagina zichtbaar is? Dan zal ik daar eerst eens naar kijken.
Verder vind ik je idee over het vervangen naar een vierbak ook wel uitvoerbaar klinken. Ik heb vorig jaar een 164 van 1970 gesloopt , die gele op mijn avatar hier links op deze pagina, en heb alle genoemde te vervangen onderdelen nog. Echter mijn huidige is van 1974. Mag ik aannemen dat dat geen probleem is? De kilometerteller zal dan denk ik niet meer de juiste snelheid aangeven. De 1970 rolteller past niet in het dashboard. Maar daarvoor zal ik dan op zoek gaan naar een schakel 1974 teller.
Maar eerst maar kijken of ik iets aan die automaat kan repareren. Die remband zo meen ik te lezen valt te stellen. Is dat een kwestie van strakker zetten ongeveer zoals bij sommige auto's bij een distributieriem kan, maar hier dan met een schroef? En verder weet ik niet hoe je kunt herkenne dat die servo niet lekt. Want ik neem aan dat ik eerst alle olie af moet tappen en dan, zonder olie , niets meer van lekken kan herkennen.