6 June 2014, 09:42
Hoi,
Door vele andere verplichtingen aan mijn andere auto's heeft dit verhaal even stil gelegen. Maar nu gaan we de draad weer eens oppakken, inmiddels heb ik enige zaken gemaakt om te kunnen gebruiken voor zo'n megasquirt installatie. Als eerste was dat het triggerwheel, uit een plaat van 6mm zo'n wiel gemaakt. Die wil ik nu vastlassen op de krukas pully, maar kan iemand mij vertellen wat de positie moet zijn van de missende tand als de cilinder 1 in TDC staat.
Verder heb ik nog een hele interssant "draadje" gevonden op een Amerikaanse site: een ongelovelijk mooie 142E waar de eigenaar veel tijd en geld ingestoken heeft. Maar hij heeft ook megasquirt ingebouwd en is nu bezig dat draaiende te krijgen en geeft daarvan een goede beschrijving van op dat forum.
De link naar deze aanrader is: http://forums.swedespeed.com/showthread....roject-Car
Groet,
Mathieu.
Door vele andere verplichtingen aan mijn andere auto's heeft dit verhaal even stil gelegen. Maar nu gaan we de draad weer eens oppakken, inmiddels heb ik enige zaken gemaakt om te kunnen gebruiken voor zo'n megasquirt installatie. Als eerste was dat het triggerwheel, uit een plaat van 6mm zo'n wiel gemaakt. Die wil ik nu vastlassen op de krukas pully, maar kan iemand mij vertellen wat de positie moet zijn van de missende tand als de cilinder 1 in TDC staat.
Verder heb ik nog een hele interssant "draadje" gevonden op een Amerikaanse site: een ongelovelijk mooie 142E waar de eigenaar veel tijd en geld ingestoken heeft. Maar hij heeft ook megasquirt ingebouwd en is nu bezig dat draaiende te krijgen en geeft daarvan een goede beschrijving van op dat forum.
De link naar deze aanrader is: http://forums.swedespeed.com/showthread....roject-Car
Groet,
Mathieu.