3 June 2014, 21:42
Marc1970 schreef:Misschien de kickdownkabel die vast zit in de buitenkabel? Kijk eens of die vrij in en uit beweegt tot de stop (zit een stukje blik om de kabel geknepen).Ik vermoed inderdaad ook de kickdownkabel: je moet ca. 1-2 mm overhouden tussen het stukje blik en de buitenkabel/mantel. Als hij dan niet of heel laat opschakelt, dan moet je wat met die afstand spelen.
Of de schakelstang die de 3 niet meer haalt door een hobbel, losse koppelstukje/bushing, motorsteun die inzakt of iets anders geks
Ik heb hetzelfde gehad na mijn automaatwissel (244).
Bij mijn 244 (ik denk dat een 164 niet veel afwijkt...(?)) -->
De schakelstang/pookspeling staat hier denk ik los van, dan merk je direct bij het schakelen dat hij niet in bijv. de achteruit wil (of niet wil starten omdat je denkt dat hij in de P of N staat, maar stiekum in de R of D staat. Mocht dat het ook zijn, dan kan je dat ook vrij makkelijk afstellen.
Mocht je er echt niet uitkomen: ik werk as. donderdag in Elst. Als je evt. daarheen kan komen, dan kan ik je na 17.00 uur wel helpen.
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012

