Nadeel is dat het probleem zich tot nu toe maar zelden voordoet, alleen tijdens het rijden (vandaar dat ik naast de spoeltjes in de afsluiters ook het signaaldraadje verdenk). Zat ook al te denken aan het aansluiten van een controle lampje. Maar die zal je dan naar binnen moeten verlengen; je wilt zien wat er aan de hand is als de motor draait. Als de auto niet meer rolt slaat hij af natuurlijk en valt de stroom naar de afsluiter sowieso weg.
Ik heb laatst een reserve verdamper overgenomen en kreeg daar ook een 1/2jaar oude elektrische installatie bij. Heb er eigenlijk niet naar gekeken, maar mocht het mogelijk zijn, lijkt het me het handig om de afsluiters preventief te vervangen. Het is wel een systeem voor een kjet geweest, dus geen middenstandje op die schakelaar. Zou denken dat dat voor de afsluiters niet veel uitmaakt.
Wat betreft de aansturing van het veiligheidsrelais, is het mogelijk om de "signaaldraad" die nu om de bobinekabel gewikkeld zit aan te sluiten op de bobine. Is dat afhankelijk van het type relais? Zo ja welke punt moet je dan hebben?
Ik heb laatst een reserve verdamper overgenomen en kreeg daar ook een 1/2jaar oude elektrische installatie bij. Heb er eigenlijk niet naar gekeken, maar mocht het mogelijk zijn, lijkt het me het handig om de afsluiters preventief te vervangen. Het is wel een systeem voor een kjet geweest, dus geen middenstandje op die schakelaar. Zou denken dat dat voor de afsluiters niet veel uitmaakt.
Wat betreft de aansturing van het veiligheidsrelais, is het mogelijk om de "signaaldraad" die nu om de bobinekabel gewikkeld zit aan te sluiten op de bobine. Is dat afhankelijk van het type relais? Zo ja welke punt moet je dan hebben?

