27 May 2014, 09:15
Een afsluiter wordt electromagnetisch aan gestuurd. In theorie kan het spoeltje stuk gaan. Die kun je door meten. Vorig jaar had ik dit met een afsluiter. Die viel af en toe ook dicht. Zat blijkbaar binnen in de spoel een breukje oid.
In theorie, kun je met 12 volt vanaf de accu even die afsluiters proberen. Stekkertjes los en 12 volt er op, dan moet ie tikken. Bij mij zat daarnaast een probleem in de draad vanaf de gas computer, die kwam niet altijd goed door. Langs de snelweg toen een keer de auto weer aan de gang gekregen door gewoon even 12 volt op de afsluiter te zetten zodat ie open ging, op een of ander vage manier kon hij hem wel open houden, maar niet open doen. Ik kreeg als tip toen om bij dit soort situaties even een lampje op de pennetjes van de afsluiter te zetten. Dan kun je zien of die afsluiter bediend wordt of niet.
In theorie, kun je met 12 volt vanaf de accu even die afsluiters proberen. Stekkertjes los en 12 volt er op, dan moet ie tikken. Bij mij zat daarnaast een probleem in de draad vanaf de gas computer, die kwam niet altijd goed door. Langs de snelweg toen een keer de auto weer aan de gang gekregen door gewoon even 12 volt op de afsluiter te zetten zodat ie open ging, op een of ander vage manier kon hij hem wel open houden, maar niet open doen. Ik kreeg als tip toen om bij dit soort situaties even een lampje op de pennetjes van de afsluiter te zetten. Dan kun je zien of die afsluiter bediend wordt of niet.
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km

