Ik heb een probleempje met de 242.
Vanavond een lange rit gehad (150km.) en het kwam een aantal keer voor dat de auto stilviel. Dit was zo plotseling dat ik de lpg afsluiters verdacht. En inderdaad, door over te schakelen op benzine was het probleem over. Het doet zich erg onregelmatig voor, maar zodra ik de schakelaar in de middenstand zet of over schakel op benzine en na een minuutje weer terug loopt hij weer goed op LPG.
Toen ik kwam aanrollen bij een stoplicht deed het zich toevallig ook voor en hoorde ik ook een relais of afsluiter klapperen. Dus ik verdenk die draad die het veiligheidsrelais bedient; die draad die om de bobinekabel gewikkeld zit.
Het is toch mogelijk om die omgewikkelde (witte) draad direct op een van de aansluitingen van de bobine aan te sluiten? Kan dat met elk relais/systeem? Zo ja welke aansluiting?
Ik kon zelf zo snel niets opvallends zien, zijn er nog andere verdachten? Kunnen die afsluiters zelf ook stuk gaan?
Vanavond een lange rit gehad (150km.) en het kwam een aantal keer voor dat de auto stilviel. Dit was zo plotseling dat ik de lpg afsluiters verdacht. En inderdaad, door over te schakelen op benzine was het probleem over. Het doet zich erg onregelmatig voor, maar zodra ik de schakelaar in de middenstand zet of over schakel op benzine en na een minuutje weer terug loopt hij weer goed op LPG.
Toen ik kwam aanrollen bij een stoplicht deed het zich toevallig ook voor en hoorde ik ook een relais of afsluiter klapperen. Dus ik verdenk die draad die het veiligheidsrelais bedient; die draad die om de bobinekabel gewikkeld zit.
Het is toch mogelijk om die omgewikkelde (witte) draad direct op een van de aansluitingen van de bobine aan te sluiten? Kan dat met elk relais/systeem? Zo ja welke aansluiting?
Ik kon zelf zo snel niets opvallends zien, zijn er nog andere verdachten? Kunnen die afsluiters zelf ook stuk gaan?

