14 May 2014, 20:08
Marc1970 schreef:De hoeveelheid benzine die omhoog komt is niet alleen afhankelijk van de naald (hoogte en dikte) maar ook van het vacuum boven de sproeier. Als de zuiger niet hoog genoeg komt krijg je een enorm vacuum boven de sproeier, met als gevolg te rijk mengsel.
Bij de Stromberg heeft een gescheurd membraan hetzelfde effect.
Als in het boek staat dat er een ventilatiegaatje inhoort, dan zal dat wel. Dat dopje is misschien wel een keer verwisseld, er staat een nummer op, iets van AUCxxx. Misschien is de hele carb wel een keer verwisseld, of de veer in de demper of wat dan ook. Als je op sucarb.co.uk je typeno. invoert krijg je alle correcte onderdeeltjes met hun nummertjes: http://sucarb.co.uk/carbspec/carburettor...s/id/2639/ er is ook een 1975 versie.
Respect voor deze grondige toelichting.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..