14 May 2014, 17:45
De werking vd zuiger in de SU is afhankelijk van z'n pasvorm in de koepel, daar zijn normen voor te vinden in TP11640-2. Verder is de hele carb vrij gevoelig voor vacuumlekken, ook langs de gasklepas. In TP11740 staan wat troubleshooting tips, er kan best veel misgaan met de SU. Gelukkig is er ontzettend veel over te vinden en zijn er bedrijven genoeg die ze reviseren.
Kijk ook eens na of de pakkingen en andere aansluitingen de LPG installatie goed overleefd hebben en geen beluchtingsgaten e.d. afsluiten.
De SU zuiger kan je ook handmatig iets optillen (1 mm), als de motor dan sneller gaat lopen weet je dat-ie te rijk loopt (maar dat was eigenlijk al duidelijk van de zwarte bougies).
Kijk ook eens na of de pakkingen en andere aansluitingen de LPG installatie goed overleefd hebben en geen beluchtingsgaten e.d. afsluiten.
De SU zuiger kan je ook handmatig iets optillen (1 mm), als de motor dan sneller gaat lopen weet je dat-ie te rijk loopt (maar dat was eigenlijk al duidelijk van de zwarte bougies).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969