30 April 2014, 23:15
Zo langzamerhand kan ik die K-Jet wel dromen. Hoewel iedereen de pomp hoort draaien bij contact , weet niemand waarom ie dat doet. Heb heel lang gedacht dat het brandstofrelais dat deed, maar na 4 nieuwe relais ging mijn pomp nog steeds niet aan de gang. Later heb ik begrepen dat er een stekker op de weegklep/spinnekop (KE-Jettronic ?) zit. Meet die soms brandstofdruk? Nou bij mij natuurlijk in geen velden of wegen zo'n stekker te zien......
Uiteindelijk is de oplossing kinderlijk simpel:
Een veilgheidsrelais van een LPG installatie voert gas toe zodra het contact aan gezet worden. Als het relais niet binnen 2 seconden de puls van de bobine ziet, schakelt het relais af en gaat de LPG afsluiter weer dicht. Door dit relais een universeel relais aan te laten sturen kan ik dus de brandstofpomp even laten draaien. De pulsdraad van de bobine sluit ik natuurlijk niet aan. Ik heb gekozen voor een relais waarbij de vertraging is in te stellen tussen de 0 en 5 seconden.
Uiteindelijk is de oplossing kinderlijk simpel:
Een veilgheidsrelais van een LPG installatie voert gas toe zodra het contact aan gezet worden. Als het relais niet binnen 2 seconden de puls van de bobine ziet, schakelt het relais af en gaat de LPG afsluiter weer dicht. Door dit relais een universeel relais aan te laten sturen kan ik dus de brandstofpomp even laten draaien. De pulsdraad van de bobine sluit ik natuurlijk niet aan. Ik heb gekozen voor een relais waarbij de vertraging is in te stellen tussen de 0 en 5 seconden.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029