30 April 2014, 10:10
De immer durende speurtocht :-)
Ik heb toch t idee dat het systeem iets anders werkt dan de vaste hoeveelheid 'pomptijd' die jij beschrijft: vlgs mij was het bij mij zo dat hij bij het inschakelen van het contact soms vrij lang pompte, maar soms ook helemaal niet. Als ie langere tijd had stilgestaan, dan hoorde ik de pomp plm 5 seconden. Startte ik de auto een paar minuten later, dan pompte ie niet.
Kortom, het leek mij dat de druk ergens wordt gemeten in het systeem en dat op basis daarvan de benzinepomp wel of niet gaat draaien bij het inschakelen vh contact. Dat systeempje (klepje?) zou dan misschien niet goed kunnen functioneren bij jou. Maar ik heb geen idee hoe t er in de praktijk uitziet....
Ik heb toch t idee dat het systeem iets anders werkt dan de vaste hoeveelheid 'pomptijd' die jij beschrijft: vlgs mij was het bij mij zo dat hij bij het inschakelen van het contact soms vrij lang pompte, maar soms ook helemaal niet. Als ie langere tijd had stilgestaan, dan hoorde ik de pomp plm 5 seconden. Startte ik de auto een paar minuten later, dan pompte ie niet.
Kortom, het leek mij dat de druk ergens wordt gemeten in het systeem en dat op basis daarvan de benzinepomp wel of niet gaat draaien bij het inschakelen vh contact. Dat systeempje (klepje?) zou dan misschien niet goed kunnen functioneren bij jou. Maar ik heb geen idee hoe t er in de praktijk uitziet....
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...