Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vrij programeerbare motor managment systemen.
#2
Hallo
Zal er wat proberen over te vertellen:
Ten eerste is het belangrijk wat voor basis auto je hebt, heb je Kjet, wat continu injectie betekent, hierbij worden de injectoren dus niet met een signaal aangestuurd maar staan constant open, hierbij moet je dus een kompleet motormanagment systeem inbouwen, triggerwheel op de krukas monteren enz enz. dus een ingrijpende klus, dit moet dus ook als je een carb. motorblok hebt.
Heb je nu een D jet of een later injectiesysteem op je auto zou je dus wat ze in lpg land noemen een piggypack kunnen inbouwen, een systeem die zijn info aftapt bij de benzine injectoren, je zet de benzine pomp dan bv uit, de computer berekent naar aanleiding van de benzinehoeveelheid wat hij dan aan lpg gaat injecteren. In polen goedkoop te krijgen bij http://www.drypa.pl voorbeeld hiervan klik
Voor sequentieel injecteren heb je ook een nokkenas signaal nodig dus niet alleen een krukas signaal, leuk maar eigenlijk niet nodig, op elke moderne auto zit dit tegenwoordig anders voldoen ze niet aan de moderne euro emissie normen. Het biedt helemaal onderin het toerenbereik een iets betere verbranding maar echt minimaal, en zodra je in het hogere toerenberiek komt waar ook wat meer vermogen word gevraagd, gaat sequentieel niet meer lukken omdat je in die korte periode niet genoeg brandstof meer kan injecteren, dus in de praktijk zal je eigenlijk geen verschil merken.

Megasquirt is inderdaad een heel veel gebruikte ecu, lange ontwikkeling open source enorme community waar elke vraag ooit gesteld wel voorbij komt.
Kdfi en meer van dat soort ecu zijn regelrechte megasquirt clonen, en commercieel gemaakt soms wat makkelijker voor een bepaalde doelgroep, maar of dat nu ok is? staan ook op de zwarte lijst bij MS.
Nederlands top ecu is KMS erg goed veel support maar wel iets duurder, ook een goede is VEMS, beide niet op MS gebaseerd.

LPG dampgasinjectoren, de beste zijn Keihin maar erg duur, de nieuwe valtecs 34 ook goed en de Hana ook goed , dat zijn goed nagemaakte Keihins. Verdampers zijn er veel, mooiste is met instelbare druk.
JFE tech verkoopt in Ned MS en heeft goede begeleiding.
Hoop dat je hiermee wat kan ;-)
Antwoord


Berichten in dit topic
Vrij programeerbare motor managment systemen. - door sludge - 21 April 2014, 13:25

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Motor blijft koud? Boet 4 357 3 March 2025, 21:07
Laatste bericht: Dopski
Sad motor V50 2.0 benzine houdt iets in Dopski 2 579 23 July 2024, 09:47
Laatste bericht: Dopski
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 1.127 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  Tikkend geluid, motor, rechtsvoor shineslikesun 3 1.007 25 March 2024, 20:10
Laatste bericht: BartJu
  240 start soms niet (bij warme motor) superD 12 3.724 17 June 2023, 15:32
Laatste bericht: superD
  Motor houdt er na 10 min. mee op Rin 14 4.315 1 January 2023, 15:09
Laatste bericht: Rin
  Motor Slaat af na aanslaan OPGELOST pepijnwk 1 1.539 12 August 2022, 13:25
Laatste bericht: pepijnwk
  Help, Motor harde tik menno000 2 1.588 5 November 2021, 00:14
Laatste bericht: Volvo240
  Motor slaat over net boven stationair toerental Arnic 6 4.409 13 August 2021, 09:02
Laatste bericht: Grey240Polar
  motor hapert even vanaf stationair Arnic 5 4.394 2 August 2021, 16:37
Laatste bericht: Arnic

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)