11 January 2014, 00:45
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11 January 2014, 00:51 door HansDAF.)
Heb deze week alle injectie onderdelen weggebracht naar een specialist:
Hallo Hans
Hierbij de uitkomsten
1. luchtschuif (werk prima)
2. koude start injectoren (3 stuks) werken allen prima
3. 4 injectors uit huidige motor: Zijn gesloten bij 3 bar, gaan open bij 3,5 bar en hebben mooi sproeipatroon bij 4 bar. Wel gaven ze enkele druppen
na maar waren niet echt aan het lekken. Dit testresultaat ontstond pas na een paar keer testen. Waarschijnlijk waren ze een tijdje niet gebuikt.
4. injectoren reserve in zakje (3 stuk) een voldeed wel aan de norm zoals boven
5. warmloopregelaar. Bij een systeemdruk van 5,5 bar was hij koud 0,8 bar en warm 2,5 bar. Beide waarden zijn te laag. Hierdoor krijgt de motor
een te rijk mengsel omdat hij eigenlijk continue in vollast verrijking draait.
6. Spinnekop. Gaf prima resultaat. De systeemdruk was te hoog (tegen de 6 bar aan bij een pompdruk van 6,7 bar.) Ik heb de systeemdruk
teruggebracht naar 5,5 bar. (zal leiden tot een armer mengsel)
7 thermotijd schakelaar had een weerstand van 29Ohm kon hier geen ohm tabel van ontdekken.
Advies is de warmloopregelaar te vervangen of reviseren. Deze heeft geen goede instelling De andere onderdelen zijn in orde.
![[Afbeelding: 5612014_01_10_11.jpg]](http://www.freebits.nl/images/5612014_01_10_11.jpg)
![[Afbeelding: 6892014_01_10_11.jpg]](http://www.freebits.nl/images/6892014_01_10_11.jpg)
![[Afbeelding: 6982014_01_10_11.jpg]](http://www.freebits.nl/images/6982014_01_10_11.jpg)
![[Afbeelding: 3352014_01_10_11.jpg]](http://www.freebits.nl/images/3352014_01_10_11.jpg)
Nou, hier kan ik verder mee !
Edit: foto's toegevoegd.
Hallo Hans
Hierbij de uitkomsten
1. luchtschuif (werk prima)
2. koude start injectoren (3 stuks) werken allen prima
3. 4 injectors uit huidige motor: Zijn gesloten bij 3 bar, gaan open bij 3,5 bar en hebben mooi sproeipatroon bij 4 bar. Wel gaven ze enkele druppen
na maar waren niet echt aan het lekken. Dit testresultaat ontstond pas na een paar keer testen. Waarschijnlijk waren ze een tijdje niet gebuikt.
4. injectoren reserve in zakje (3 stuk) een voldeed wel aan de norm zoals boven
5. warmloopregelaar. Bij een systeemdruk van 5,5 bar was hij koud 0,8 bar en warm 2,5 bar. Beide waarden zijn te laag. Hierdoor krijgt de motor
een te rijk mengsel omdat hij eigenlijk continue in vollast verrijking draait.
6. Spinnekop. Gaf prima resultaat. De systeemdruk was te hoog (tegen de 6 bar aan bij een pompdruk van 6,7 bar.) Ik heb de systeemdruk
teruggebracht naar 5,5 bar. (zal leiden tot een armer mengsel)
7 thermotijd schakelaar had een weerstand van 29Ohm kon hier geen ohm tabel van ontdekken.
Advies is de warmloopregelaar te vervangen of reviseren. Deze heeft geen goede instelling De andere onderdelen zijn in orde.
![[Afbeelding: 5612014_01_10_11.jpg]](http://www.freebits.nl/images/5612014_01_10_11.jpg)
![[Afbeelding: 6892014_01_10_11.jpg]](http://www.freebits.nl/images/6892014_01_10_11.jpg)
![[Afbeelding: 6982014_01_10_11.jpg]](http://www.freebits.nl/images/6982014_01_10_11.jpg)
![[Afbeelding: 3352014_01_10_11.jpg]](http://www.freebits.nl/images/3352014_01_10_11.jpg)
Nou, hier kan ik verder mee !
Edit: foto's toegevoegd.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029