7 January 2014, 14:36
Jaren geleden begon mijn overdrive er ook wel eens spontaan uit te schieten door electrische problemen met het relais en door een slechte "4e versnellingsschakelaar" in de bak. Ja, het is dus geen automaat waar de overdrive achter hangt maar dat maakt niet uit, geloof ik?
Ik heb toen maar in het middenconsole een schakelaar geplaatst waarmee ik de overdrive rechtstreeks mee inschakel. Alleen moet ik hem niet vergeten uit te zetten als ik terugschakel. Maar ook daar heb ik wat op gevonden d.m.v een zo'n universeel piepertje (die je kunt kopen voor als je je licht laat branden) aan te sluiten om mijn remlichtschakelaar. Als ik op de rem trap en de overdrive staat in gaat hij dus piepen. Misschien allemaal wat omslachtig maar ik heb in ieder geval geen last meer van een uitspringende overdrive en dat geeft een rustiger gevoel.
Ik heb toen maar in het middenconsole een schakelaar geplaatst waarmee ik de overdrive rechtstreeks mee inschakel. Alleen moet ik hem niet vergeten uit te zetten als ik terugschakel. Maar ook daar heb ik wat op gevonden d.m.v een zo'n universeel piepertje (die je kunt kopen voor als je je licht laat branden) aan te sluiten om mijn remlichtschakelaar. Als ik op de rem trap en de overdrive staat in gaat hij dus piepen. Misschien allemaal wat omslachtig maar ik heb in ieder geval geen last meer van een uitspringende overdrive en dat geeft een rustiger gevoel.
Ook voor mij geldt de Volvo-slogan: Volvo voor het leven.

