18 December 2013, 17:08
kiezel schreef:Wat ik wel vreemd vind is dat ze het volgende als 'speerpunt' voor hun juridische procedure hebben staan:Van discriminatie is geen sprake, omdat bij de overige MRB ook onderscheid wordt gemaakt tussen de brandstofsoorten.
Dat houdt geen stand, want wetgeving kan veranderen. Daar zit het probleem toch eigenlijk ook niet? Het probleem zit hem primair in het zwabberbeleid van de overheid (beginsel van betrouwbare overheid wordt geschonden) en secundair in oneerlijke discriminatie (geen overgangsregeling voor lpg en -vooral- diesel). Een aantal eerste kamerleden gaf dat immers ook toe, maar blijkbaar is partij- en achterkamertjespolitiek tegenwoordig belangrijker dan rechtvaardige en betrouwbare wetgeving.
Just my 2 cts.
Ik had eigenlijk verwacht dat Autobelangen vooral zou inzetten op hoe de regeling tot stand is gekomen, met name op de volgens hen niet-kloppende cijfers en het feit dat er geen gehoor werd gegeven op een verzoek van hen om inzicht te geven in die cijfers (een reactie bleef uit, terwijl dat volgens de wet wel zou moeten). Met alleen het voorleggen van de brief gaan ze er niet komen, want regelgeving kan nu eenmaal veranderen.