15 December 2013, 21:46
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 December 2013, 21:08 door hero.)
dank u wel heren,
voor de goede raad het heeft geholpen.denk ik...
fijne info van die penta's, marc1970
ik denk wel dat ik de juiste dichting heb
heb trouwens toch een nieuwe gestoken ik dacht de koelvloeistof gaatjes wat bij te werken maar ben uitgeschoven en een streepje bovenlaag weg...dan maar nieuw dacht ik,
had er toch nog een liggen,kon trouwens geen TOP vinden op de laatste dichting...
een volgende keer ga ik inderdaad enkel de waterpomp demonteren (dank Jambon & Dopski)...dat ik daar niet aan gedacht heb...tja het was de eerste keer en dacht maar in ÃÃn richting...
dus als ik het goed voor heb laat ik de motor een tijdje lopen (of doe een toertje ),
haal de tuimelaar-as (sorry jambon ;-) en zeker ook dank u ) er weer af op op 90Nm te trekken
dan weer monteren en kleppen stellen?
moet dat bijtrekken met warme motor gebeuren dat is me ook niet duidelijk?
kent iemand de antwoorden...
H.
voor de goede raad het heeft geholpen.denk ik...
fijne info van die penta's, marc1970
ik denk wel dat ik de juiste dichting heb
heb trouwens toch een nieuwe gestoken ik dacht de koelvloeistof gaatjes wat bij te werken maar ben uitgeschoven en een streepje bovenlaag weg...dan maar nieuw dacht ik,
had er toch nog een liggen,kon trouwens geen TOP vinden op de laatste dichting...
een volgende keer ga ik inderdaad enkel de waterpomp demonteren (dank Jambon & Dopski)...dat ik daar niet aan gedacht heb...tja het was de eerste keer en dacht maar in ÃÃn richting...
dus als ik het goed voor heb laat ik de motor een tijdje lopen (of doe een toertje ),
haal de tuimelaar-as (sorry jambon ;-) en zeker ook dank u ) er weer af op op 90Nm te trekken
dan weer monteren en kleppen stellen?
moet dat bijtrekken met warme motor gebeuren dat is me ook niet duidelijk?
kent iemand de antwoorden...
H.