11 December 2013, 11:57
Dat klopt, maar ze berekenen ook de resterende tijd uit bij aanschaf/verkoop. Dus stel dat je auto van 20 mei 2005 is en je verkoopt 'm na 2 maanden en 1 week, dan rekenen ze uit dat je die 3,5 week terugkrijgt. Idem ook bij aanschaf: stel dat de nieuwe koper 'm op 27 juli koopt, dan zullen ze het resterende bedrag uitrekenen tot het volgende tijdvak. Iets zegt me dat ze dat ook bedoelen bij het LPG-uitbouwenverhaal: stel dat je op 21 januari de LPG laat uitbouwen (of beter gezegd: dan staat het juist op het kentekenbewijs) dan zal je tot die 21 januari de volle mep wegenbelasting betalen, en daarna het belastingtarief voor benzine. Tenzij je aangeeft gebruik te willen gaan maken van de overgangsregeling.
Ik vermoed dat het zoiets zal zijn. Maar je hoort/leest ook verhalen dat men gewoon kijkt naar 1 januari van dat jaar en als je gedurende het jaar de boel omgooit naar benzine je gewoon tot 1 januari van het volgende jaar moet wachten om gebruik te kunnen maken van de overgangsregeling. Duidelijker wordt het er in ieder geval niet op.
Ik vermoed dat het zoiets zal zijn. Maar je hoort/leest ook verhalen dat men gewoon kijkt naar 1 januari van dat jaar en als je gedurende het jaar de boel omgooit naar benzine je gewoon tot 1 januari van het volgende jaar moet wachten om gebruik te kunnen maken van de overgangsregeling. Duidelijker wordt het er in ieder geval niet op.