27 November 2013, 22:57
Een klein voorschot; M47 is de standaard v-bak van de 240's van ommenabij 1986 tot einde en de bak van de 700 en deels nog 900 modellen.
M46 is de voorganger en is een vierbak met elektrische overdrive. M46 is sterker dan een M47. Geloof dat je met een M47 met ca. 200pk zwaar de grens gevonden hebt. Begreep dat een M46 tot ca 220 pk zou moeten redden. M90 is de drie-assige v-bak van de latere 900's en is met modificaties aan steunen en koppeling pas te maken in een 200. Mooiste en soepelste bak en met ingrepen tot behoorlijk vermogen te gebruiken. M90 heeft ook iets met Getrag te maken begreep ik altijd.... Er is zeker wel een 2.3 turbo geweest, in de 700 dacht ik in de jaren 80, begin 90. Er zijn ook 1.9 en 2.0T's afhankelijk van en voor welke markt de auto ontwikkeld was.
Eenvoudigste opzet is een B230FK of een B230FT uit een 940 vanaf ongeveer 1995. Deze passen (bijna) meteen en werken op LH2.4...
Carb kan uiteraard ook. Maar is geen turbo! En dat is toch wel heel erg leuk!
M46 is de voorganger en is een vierbak met elektrische overdrive. M46 is sterker dan een M47. Geloof dat je met een M47 met ca. 200pk zwaar de grens gevonden hebt. Begreep dat een M46 tot ca 220 pk zou moeten redden. M90 is de drie-assige v-bak van de latere 900's en is met modificaties aan steunen en koppeling pas te maken in een 200. Mooiste en soepelste bak en met ingrepen tot behoorlijk vermogen te gebruiken. M90 heeft ook iets met Getrag te maken begreep ik altijd.... Er is zeker wel een 2.3 turbo geweest, in de 700 dacht ik in de jaren 80, begin 90. Er zijn ook 1.9 en 2.0T's afhankelijk van en voor welke markt de auto ontwikkeld was.
Eenvoudigste opzet is een B230FK of een B230FT uit een 940 vanaf ongeveer 1995. Deze passen (bijna) meteen en werken op LH2.4...
Carb kan uiteraard ook. Maar is geen turbo! En dat is toch wel heel erg leuk!
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.