13 November 2013, 19:50
Arjan. schreef:Dus jij vindt dat je op basis van iets wat "in de lucht hing" LPG uit zou moeten laten bouwen? Zou helemaal mooi zijn als we gaan investeren/kapitaalvernietigen op basis van elk geopperd plan dat "in de lucht hangt". Mijns inziens slaat het nergens op dit soort veranderingen per direct/per over 2 weken in te voeren vanaf het moment dat er over gestemd is de 1e kamer.Zoals ik al eerder in dit topic had gemeld: er zijn wel eens vaker beslissingen geweest die gewoon een paar dagen later meteen ingevoerd werden. Google maar eens bijvoorbeeld op "pc privÃ-project", dat was een strop voor veel ICT-bedrijven en computerzaken omdat die zomaar van de een op de andere dag afgeschaft werd (het was de mogelijkheid om een computer of laptop lekker cheap/"gratis" via het werk te kopen na inruil van bijvoorbeeld wat vrije dagen). In de zorg en kinderopvang heeft men ook te maken gehad met wijzigingen die accuut ingaan. Nu men weet dat de Tweede Kamer al akkoord gaat en de Eerste Kamer slechts een formaliteit zal worden (ik denk niet dat Autobelangen een meerderheid in de EK weet te vinden die het Belastingplan op dit onderdeel geheel zullen afwijzen, zeker niet aangezien er een aantal partijen mee hebben gewerkt aan dit Belastingplan in ruil voor steun in de Eerste Kamer) heeft langer wachten eigenlijk geen zin. Zoals hierboven wordt gemeld: op 1-1-2014 móet je auto op benzine @ kenteken staan wil je in aanmerking komen voor het kwarttarief. Staat 'ie nog op LPG, dan heb je straks een probleem omdat je dan de volle mep gaat betalen. Erop gokken om zo lang mogelijk door te rijden lijkt me niet verstandig, zeker als die ambtenaren @ RDW weer eens aan een kerstsluiting gaan doen.

Maar ben het wel met je eens dat dat Belastingplan eerder er doorheen "gejast" kon worden. Eigenlijk had men direct na het akkoord met o.a. D66 en CU/SGP meteen een debat kunnen aangaan en dan de week erna stemmen om het vervolgens aan de Eerste Kamer aan te bieden.