29 October 2013, 23:51
Dopski schreef:Volgens mij heb ik in mijn topic wat plaatjes gepost over het repareren van de GT deurpanelen van mijn 242. Vlakke plaat kan wel. In ieder geval het onderste deel is vlak, de bult kan je opvullen waarmee je de (nieuwe) onderkant ook weer vast kan zetten. Het bovenste deel is lastig te vervangen omdat de bekleding erg goed vast zit aan het hardboard, maar vaak is het hardboad aan de bovenkant nog in goede staat.heb daar ook al ens m'n gedachte over laten gaan, soortgelijke plaat is te koop. Mijn idee is de originele de bekleding loshalen tot aan waar het nog goed is. Het slechte deel iig afsnijden vanaf waar het nog acceptabel is. De rand met bv een lamellenschijf schuin afvlakken, en zo ook een stuk van de nieuwe plaat, en wel zo dat beide delen flink maar wel vloeiend kunnen overlappen. Zodra eea naar behoren 'past' met PU-lijm verlijmen en meteen tussen 2 balkjes klemmen. Halfuurtje later kun je het nieuwe deel in vorm en maat maken en met bison de bekleding er weer op. Enige wat je niet heb zijn de 'andersom nietjes' langs de rand.. zodoende blijft het hele bovendeel intact en scheelt een hoop gepruts met beugeltjes etc..