12 October 2013, 00:38
De NOS heeft alleen de hoofdpunten vermeld, daarom is er niets verder vermeld over de MRB.
Gezien het document lijkt me dat het allemaal vrij te interpreteren valt, maar dat deze getallen wel vast staan. Dus mocht de oldtimerregeling toch behouden blijven zoals die voorheen was, dan zal het wel ten koste gaan van de normale wegenbelasting. Maar als dat gebeurt dan krijg je het probleem van "ik ga niet betalen voor andermans hobby". Dus ik vermoed dat de overgangsregeling en nieuwe oldtimerregeling in ongewijzigde vorm richting Eerste Kamer gaan.
@ Arn02: in het rapport van Autobelangen staat wel een heel juridisch stuk, maar het gaat er eigenlijk meer over dat er juridisch geen draagvlak zou zijn om 3 wetswijzigingen te doen in een paar jaar tijd. Maar het juridische verhaal komt eerlijk gezegd niet heel sterk over en de vraag is of men daar ook wel echt mee verder gaat. Het gaat de stichting er meer om dat er verouderde importcijfers gebruikt zijn. Al hangt heel die belastingmaatregel niet af van de import, maar wegens het "misbruik" als dagelijks vervoermiddel en worden er milieu-argumenten gebruikt om financieel er beter op te worden.

@ Arn02: in het rapport van Autobelangen staat wel een heel juridisch stuk, maar het gaat er eigenlijk meer over dat er juridisch geen draagvlak zou zijn om 3 wetswijzigingen te doen in een paar jaar tijd. Maar het juridische verhaal komt eerlijk gezegd niet heel sterk over en de vraag is of men daar ook wel echt mee verder gaat. Het gaat de stichting er meer om dat er verouderde importcijfers gebruikt zijn. Al hangt heel die belastingmaatregel niet af van de import, maar wegens het "misbruik" als dagelijks vervoermiddel en worden er milieu-argumenten gebruikt om financieel er beter op te worden.