2 October 2013, 08:38
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 October 2013, 08:40 door powerflux.)
Ik heb de retour op het stuurhuis losgehaald en rustig leeg laten stromen. Vervolgens het stuur heen-en-weer bewogen. Toen de aanvoer ook leeg laten stromen, stuur links/rechts en er kwam al meer uit geperst, weer vastgezet en het reservoir gevuld. Vervolgens het bovenstaande herhaald.
Wat er toen uitkwam was al ranzig zeg! blijkbaar was wat in het reservoir zat een andere vloeistof en bleef die bovenop liggen ofzo..
Weer bijgevuld, bougies eruit gehaald en op de startmotor de pomp even laten werken, stuur ook weer van links naar rechts, etc. Toen kwam de echte zwarte drab.
Weer bijgevuld, zonder pomp stuur links/rechts gedaan, olie die eruit kwam lopen was mooi rood. Slang weer aangesloten, opnieuw afgevuld, stuur links/rechts, bougies terug, motor gestart en de boel ontlucht.
Vooralsnog werkt het systeem prima. Ik kan niet zeggen dat het lichter stuurt, maar gefaald heeft het ook nog niet.
Later op de dag ook de versnellingsbakolie gedaan (peil was ook te laag, dus gelijk maar compleet vervangen. Kan ook geen kwaad) en de achterveren vervangen. Een mooie dag dus
Wat er toen uitkwam was al ranzig zeg! blijkbaar was wat in het reservoir zat een andere vloeistof en bleef die bovenop liggen ofzo..
Weer bijgevuld, bougies eruit gehaald en op de startmotor de pomp even laten werken, stuur ook weer van links naar rechts, etc. Toen kwam de echte zwarte drab.
Weer bijgevuld, zonder pomp stuur links/rechts gedaan, olie die eruit kwam lopen was mooi rood. Slang weer aangesloten, opnieuw afgevuld, stuur links/rechts, bougies terug, motor gestart en de boel ontlucht.
Vooralsnog werkt het systeem prima. Ik kan niet zeggen dat het lichter stuurt, maar gefaald heeft het ook nog niet.
Later op de dag ook de versnellingsbakolie gedaan (peil was ook te laag, dus gelijk maar compleet vervangen. Kan ook geen kwaad) en de achterveren vervangen. Een mooie dag dus

