27 September 2013, 13:30
BartWillem, feitelijk heb je helemaal gelijk.
Er zijn meer van dit soort maatregelen, met meer betrokkenen en dus ook met grotere gevolgen.
Maar dat betekent niet dat het niet frustrerend is.
Zeker als je ook geraakt wordt door een of meerdere van die die andere maatregelen (en dat worden we eigenlijk allemaal toch?. Zo niet: dan ben je pas echte een profiteur!)
De Slachtofferrol hoeft inderdaad niet overdreven te worden. Maar bij voorbaat alles wegwuiven als aanstellerij is ook onzin.
De oldtimer-hoek is relatief klein (ivm bv kinderopvang), maar er word flink wat 'gehaald'. En dan kunnen de gevolgen per persoon nog wel groot zijn.
Voor nagenoeg iedereen hier zal een lastenverhoging van 1372 euro per jaar ((240 op LPG) meer zijn dan een fooitje dat ongemerkt betaalt wordt. Zeker in combi met andere 'bezuinigingen'.
Maar ik hoop dat vrijstellingoldtimer ten goede bij kan sturen. Tenminste iemand die de discussie aangaat.
Niettemin, ook ik schat de kansen voor Vrijstellingoldtimer niet heel hoog in.
Ik wens ze dan ook veel succes, en hoop er het beste van.
PS: de overgangsregeling is niet voordeliger als je nu op LPG rijdt.
Schade is net zo groot (uitbouw, meer accijns etc). En hebben we het nog niet over versneld afschrijven op de installatie...
Er zijn meer van dit soort maatregelen, met meer betrokkenen en dus ook met grotere gevolgen.
Maar dat betekent niet dat het niet frustrerend is.
Zeker als je ook geraakt wordt door een of meerdere van die die andere maatregelen (en dat worden we eigenlijk allemaal toch?. Zo niet: dan ben je pas echte een profiteur!)
De Slachtofferrol hoeft inderdaad niet overdreven te worden. Maar bij voorbaat alles wegwuiven als aanstellerij is ook onzin.
De oldtimer-hoek is relatief klein (ivm bv kinderopvang), maar er word flink wat 'gehaald'. En dan kunnen de gevolgen per persoon nog wel groot zijn.
Voor nagenoeg iedereen hier zal een lastenverhoging van 1372 euro per jaar ((240 op LPG) meer zijn dan een fooitje dat ongemerkt betaalt wordt. Zeker in combi met andere 'bezuinigingen'.
Maar ik hoop dat vrijstellingoldtimer ten goede bij kan sturen. Tenminste iemand die de discussie aangaat.
Niettemin, ook ik schat de kansen voor Vrijstellingoldtimer niet heel hoog in.
Ik wens ze dan ook veel succes, en hoop er het beste van.
PS: de overgangsregeling is niet voordeliger als je nu op LPG rijdt.
Schade is net zo groot (uitbouw, meer accijns etc). En hebben we het nog niet over versneld afschrijven op de installatie...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005