27 September 2013, 12:20
CK070 schreef:Beste BartWillem,
Met alle respect vind ik dat je wat dit onderwerp betreft een beetje gefrustreerd en verbeten overkomt. Het lijkt wel of je andere klassieker liefhebbers hun nadeel gunt, terwijl je er zelf geen direct voordeel aan hebt. Of heb jij zelf gewoon heel diepe zakken, waardoor het jou persoonlijk geen fluit uitmaakt? Voor veel klassieker liefhebbers heeft de voorgenomen wetswijziging financieel wel heel veel impact.
Het is toch feitelijk zo dat door het aantal (voorgenomen) wetswijzigingen in dit dossier in zo'n korte tijd niemand kon voorzien hoe hij of zij beter had kunnen handelen, en dat sommige klassieker rijders door de voorgenomen wetswijzigingen financieel een grote strop hebben? Dan is het toch goed dat iemand zich daar te weer tegen stelt, zoals het team van VrijstellingOldtimer?
Vrgr. Carlo
Het zijn feiten die allang bekend zijn:
- importdaling is allang bekend
- dat de beoogde directe belastingopbrengsten lager zullen uitvallen was ook allang bekend (dat deze weer deels ingevuld worden doordat mensen belastingplichtige benzine-auto's gaan rijden waardoor er meer MRB en accijnsopbrengsten binnen komen compenseert dat voor een deel)
- ook was het bekend dat Weekers eerst met milieu-argumenten kwam, dan met het financiële plaatje en vervolgens weer de milieu-argumenten.
Kortom: er is eigenlijk niets nieuws, behalve dat VrijstellingOldtimer deze feiten even opnieuw verzameld heeft en wat kamerleden wakker geschud heeft. Dat is prima, maar wat ik vele malen erger vind is dat de Fehac, Knac en zelfs Tweede Kamerleden dit dus kennelijk compleet over het hoofd hebben gezien. Ik vraag me dan ook af wat die Kamerleden de hele dag zitten te doen... :/
Wat betreft de 3 wetswijzigingen achter elkaar: je kan wel slachtoffer spelen, maar kijk eens hoe vaak de regels voor kinderopvang en zorg zijn gewijzigd de afgelopen jaren? Met name in de zorg zijn er veel meer wijzigingen en bezuinigingen geweest en dat heeft hÃÃl wat meer banen gekost dan wanneer de oldtimerbranche in zijn geheel zou klappen (wat niet gebeurt, aangezien mensen toch wel hun hobby zullen houden, het probleem ligt vooral bij bedrijven die zich uitsluitend met youngtimers en Benz-diesels bezig houden). Met elke bezuiniging heb je wel slachtoffers, en ik denk dat met die overgangsregeling de pijn nog behoorlijk beperkt is gebleven.