24 September 2013, 12:01
Dopski schreef:Vind dit wel een mooie:
Dit geld zowel voor de profiteurs als mogelijk voor de overheid... :frown:
Ik bedoelde eigenlijk vooral de overheid: Rekenen zich nu lekker rijk, waarbij het effect is dat dalijk alles geschorst in de schuur staat en het niks oplevert. Met een wat bescheidener impact op de individuele automobilist blijven er meer 'gewoon' regelmatig rijden, en brengt het dus meer op.
Weer een praktijkvoorbeeldje: kantine op het werk (destijds) vroeg Fl0,50 voor kopje koffie. Ze moesten winstgevend worden en prijs ging naar Fl1.25. Gevolg was dat iedereen een Senseo op de kamer zette en kantine leeg bleef. Werkte dus averechts. Na prijs terug te schroeven naar 50 cent bleef iedereen weg, want de Senseo staat er nu toch...
Jouw 'Profiteurs' graaien niet per se hard, maar maken gebruik van geldende regels. En dat begon op te vallen, dus veranderen de regels.
Dat is bij alle regels zo, MBR-vrijstelling, kinderopvangtoeslag, kinderbijslag, hypotheekrenteaftrek, box3vrijgesteld sparen, prive km in de lease-auto, en de BPM/MBR vrijstelling voor de 'schone' auto's. (wil de Volvo dan ook best wel een keertje extra wassen!

Al die genoemde regelingen zijn succesvol, en dus te duur geworden. En dat maakt dus ook dat zo'n beetje heel NL 'profiteur' is.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005