19 September 2013, 18:08
BartWillem schreef:Maar als je liefhebber bent, jaag je de auto de pekel niet in.En als je volgens die Oldtimerbelangen en Fehac ook weinig rijdt, dan boeit het niet dat de auto op benzine rijdt.... Of rijdt men toch LPG omdat dat lekker goedkoop is?
Ik word altijd wat kriegelig van deze stellingen. Ik ben een echte liefhebber en mijn 240 is pas mijn 3e Volvo in 35 jaar en heb ik al 20 jaar. Hij is dus vanzelf bij mij ouder geworden en is mijn enige auto. Ik kan geen stalling betalen en heb de auto ook in de winter wel eens nodig. Ik laat hem liever ook niet in die pekelzooi rijden maar soms kom ik er niet onderuit. Natuurlijk is het zonder de huidige belasting goedkoper rijden op gas dan op benzine. Maar met mijn 3 á 4000 km per jaar werd ik daar niet rijk van. Volgens mijn berekeningen maakt het volgend jaar als er weer belasting betaald moet worden per maand vrijwel niets uit of ik bij deze kilometrage op gas blijf rijden, of de boel er uit laat halen en het gewone benzinetarief moet betalen. Ik laat dan de LPGinstallatie maar zitten omdat veel kilometers met koude motor gereden wordt. De motor draait vooral koud veel beter op gas en is dan ook veel beter voor de gezondheid en levensduur van de motor. Dus niet elke LPG-rijder is een kilometervreter, zoals te vaak gezegd wordt.
Ook voor mij geldt de Volvo-slogan: Volvo voor het leven.