19 August 2013, 10:47
Hesel schreef:Beste allemaal,
het gaat mode wiellager linksvoor die direct stuk is..
how to?
kun je een beetje sleutelen?
in het kort:
controleer ook de andere kant op speling,
nieuwe lagers bestellen,
wiel er af,
remklauw uit de weg (metalen leidingen niet teveel verbuigen, dus met beleid..),
remschijf er af,
naafdopje er af,
splitpen verwijderen,
kroonmoer verwijderen,
opsluitring verwijderen,
naaf verwijderen,
stofring binnenzijde voorzichtig verwijderen want niet elk geleverd exemplaar past,
lagers er uit,
loopringen verwijderen,
lege naaf goed reinigen,
loopringen monteren met persje, origineel gereedschap of messing drijver,
lagers volknijpen met nieuw lagervet,
binnenlager er in en stofring monteren,
astap en omgeving goed reinigen,
nog wat lagervet in de naaf/op de astap,
naaf op de astap,
buitenlager er op,
opsluitring-kroonmoer-op gevoel juist aandraaien (hoe leg je dat uit..?)-splitpen,
dopje van nieuw lagervet voorzien en monteren,
schijf er op,
klauw er op,
wiel er op,
koffie..
(ben ik behalve suiker en melk nog iets vergeten..?!)
en veilig werken dus niet met een simple krikje..!
En koop een handboek van de betere soort, Bentley, Haynes etc..!


![[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]](http://i264.photobucket.com/albums/ii178/Rayspictures_2007/Volvo%20miscelanous/fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg)