20 June 2013, 09:31
Alle 'vervuiling' valt of staat met het gebruik van de voertuigen. Logischerwijs. Als je een ouwe dieselbestelwagen jaarlijks maar 5.000 km gebruikt of een nieuw bestelexemplaar 50.000 km ben ik benieuwd welke op jaarbasis meer roet, CO, CO2, NOx en PM10 en PM2,5 uitstoot.....
iets wat overigens ook geldt voor de ouwe frikandellen van 25 tot 40 jaar oud natuurlijk op wat voor brandstof dan ook.
Dan zetten we de CO, CO2, NOx en PM10/ PM2,5 van de productie van de voertuigen er weer tegenover en: (zonder goede bronnen durf ik dan vooruit te concluderen) voila, Nederland is weer lekker bezig.(met de schatkist spekken, die EXTRA 3 miljard moeten 'we' toch ergens vandaan trekken)
iets wat overigens ook geldt voor de ouwe frikandellen van 25 tot 40 jaar oud natuurlijk op wat voor brandstof dan ook.
Dan zetten we de CO, CO2, NOx en PM10/ PM2,5 van de productie van de voertuigen er weer tegenover en: (zonder goede bronnen durf ik dan vooruit te concluderen) voila, Nederland is weer lekker bezig.(met de schatkist spekken, die EXTRA 3 miljard moeten 'we' toch ergens vandaan trekken)
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.