2 June 2005, 21:00
Nou, vanavond de injectoren maar weer verwijderd om te zien of de o-ringen misschien niet goed afdichten.
Ik heb de o-ringen licht met vaseline ingesmeerd, zodat ze "goed op hun plaats vallen". Een kapje van een injector bleek doormidden, deze heb ik meteen door een nieuw, iets afwijkend exemplaar, vervangen. Dit laatste zal niet de oorzaak zijn van de zich nu voordoende problemen:
*het starten gaat nog steeds moeizaam
*het uitlezen van de storingen gaf nu (weer) een 1-2-1 (iets met luchtmassameter geloof ik)
het nieuwe verschijnsel nu:
*het stationair toerental "jojoot" onregelmatig van normaal stationair naar zo'n 1500 rpm
het resetten van de computer geeft geen wijziging.
Ik heb op elders op het forum al wel wat gelezen, maar kom er even nog niet uit!
245GL 1989 B230F LHjetronic 2.4
Wie weet wat??
Groet,
Abel
Ik heb de o-ringen licht met vaseline ingesmeerd, zodat ze "goed op hun plaats vallen". Een kapje van een injector bleek doormidden, deze heb ik meteen door een nieuw, iets afwijkend exemplaar, vervangen. Dit laatste zal niet de oorzaak zijn van de zich nu voordoende problemen:
*het starten gaat nog steeds moeizaam
*het uitlezen van de storingen gaf nu (weer) een 1-2-1 (iets met luchtmassameter geloof ik)
het nieuwe verschijnsel nu:
*het stationair toerental "jojoot" onregelmatig van normaal stationair naar zo'n 1500 rpm

het resetten van de computer geeft geen wijziging.
Ik heb op elders op het forum al wel wat gelezen, maar kom er even nog niet uit!
245GL 1989 B230F LHjetronic 2.4





Wie weet wat??
Groet,
Abel