4 June 2013, 09:28
Even terug naar de verzeikeraars:
Flauw dat ze zich nu achter de MRB regels gaan verstoppen, staat formeel los van wat zij doen.
Kan me wel voorstellen dat ze de bui zien hangen, alle dieseltjes nog even all-risk verzekeren, en dan c®ashen....
Is natuurlijk niet de bedoeling dat zij de afschrijving om fiscale wendingen op zich moeten nemen....
Zelf via Diks (.nl) verzekerd.
Heb een klassiekerverzekering, maar met bonus/malus en 12000km/jr, maar zonder eerte-auto-eis. Wel net iets duurder dan de hobby-auto-verzekering.
Voordeel is dat ze, in ieder geval in de regeltjes, een klassieker erkennen en o pwaarde weten te schatten (middels taxatie), waar de reguliere verzekering uitgaat van 'dagwaarde'. Hebben naast oldtimer/klassieker verzekeringen ook youngtimer verzekeringen.
Moet wel toegeven, zit er al 7 jaar nu, en heb geen idee hoe ze werken als je wat terug wilt claimen... (heb trouwens verder geen banden met ze hoor)
Wat ik dus wil zeggen: er zijn ook verzekeraars die wat meer opties en tussenvormen bieden.
Overigens snap ik voor voordelige oldtimer-verzekeringen de eis van 'niet -de dagelijkse-auto' wel:
voor verzekeren dat het het voordeligst en makkelijkst gaat als je het minste risico loopt,
(net zoals je altijd veel geld kunt lenen als je hard kunt maken het niet nodig te hebben.)
Flauw dat ze zich nu achter de MRB regels gaan verstoppen, staat formeel los van wat zij doen.
Kan me wel voorstellen dat ze de bui zien hangen, alle dieseltjes nog even all-risk verzekeren, en dan c®ashen....
Is natuurlijk niet de bedoeling dat zij de afschrijving om fiscale wendingen op zich moeten nemen....
Zelf via Diks (.nl) verzekerd.
Heb een klassiekerverzekering, maar met bonus/malus en 12000km/jr, maar zonder eerte-auto-eis. Wel net iets duurder dan de hobby-auto-verzekering.
Voordeel is dat ze, in ieder geval in de regeltjes, een klassieker erkennen en o pwaarde weten te schatten (middels taxatie), waar de reguliere verzekering uitgaat van 'dagwaarde'. Hebben naast oldtimer/klassieker verzekeringen ook youngtimer verzekeringen.
Moet wel toegeven, zit er al 7 jaar nu, en heb geen idee hoe ze werken als je wat terug wilt claimen... (heb trouwens verder geen banden met ze hoor)
Wat ik dus wil zeggen: er zijn ook verzekeraars die wat meer opties en tussenvormen bieden.
Overigens snap ik voor voordelige oldtimer-verzekeringen de eis van 'niet -de dagelijkse-auto' wel:
voor verzekeren dat het het voordeligst en makkelijkst gaat als je het minste risico loopt,
(net zoals je altijd veel geld kunt lenen als je hard kunt maken het niet nodig te hebben.)
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005