BartWillem schreef:De knakenrijder is gewoon geen echte liefhebber. Verzekeringsmaatschappijen klagen ook dat er sinds het bekend maken van het regeerakkoord meer oldtimers ineens schade hebben (al dan niet total loss). Allianz rekent daarom sinds dit jaar een brandstoftoeslag voor LPG en diesel, ZLM (zit ik bij) doet aan strengere controles en Europeesche is het zelfs helemaal beu wegens de vele claims (ook toevallig dat bij die verzekeraar veel knakenrijders zitten). Daarom heeft de Europeesche besloten om hun klantenbestand aanzienlijk te laten krimpen:Says enough.
hadden ze de taxatie maar niet zo hoog moeten inschatten of vorig jaar november maar een nieuwe taxatie team moeten uitsturen en de auto's opnieuw keuren.
Moet misschien toch maar eens mijn verzekering in kijken of stalling verplicht is. KM stand kunnen ze niet controleren de teller staat toch 3 kwart van de tijd still (nee niet uitgetrokken, werkt gewoon niet altijd). Een schadeclaim met een old timer moeten ze ook gewoon kritischer onderzoeken. Ze willen wel strengere eisen stellen maar controleren de huidige niet eens adequat.
De verzekeringmaatschapijen zeuren maar ze staan altijd vrij om een klant te weigeren als ze vermoeden als het gaat om een mogelijke klant die zich niet aan de eisen houden. Minimale eisen zijn stalling (diefstal mogelijkheid is nihil) en maximaal aantal km's per jaar, dit is te controleren doormiddel van de taxatie die gedaan is bij afsluiten en APK en andere te controleren of de kabels loszitten (fraude dus overtreding en geen uitkering).
Volvo 264 GLE B27E '78 137.164 km