26 May 2013, 21:51
Marc1970 schreef:Radiateurs kan je niet plakken, beter iets van de sloop halen, zelfs die van de 740 paste nog in mijn 240, ws. ook in de jouwe omdat Volvo dat soort dingen niet graag wijzigt.Misschien een tip waar je iets mee kan:
Ik heb voor mijn Golf (tja, vroeger, ooit) een grotere (ook Golf-)radiator op de sloop gekocht die wel paste in het front, maar die qua slangen-aansluitingen totaal verkeerd was.
De oude slangen pasten niet, en voorgevormde van andere blokken waren bij de dealer belachelijk duur voor stukkie halve meter slang.
Daarvoor heb ik toen koelslangen bij een motorbotenzaak gekocht. Alle diameters zijn te krijgen, gaat per strekkende meter, zwart zonder storende tekstaanduidingen, makkelijk te buigen.
Controleer alleen even op de max. temperatuur (ging bij mij goed, maar verschilt misschien per leverancier)
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
![[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]](http://img.photobucket.com/albums/v489/ZOAB/Caddy/OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg)