15 May 2013, 08:18
Denk dat de motie had meer kans gehad als ze de regeling voor benzine auto's op het basisdeel van MRB hadden laten gelden voor alle brandstoffen, maar met jandhaving van LPG/diesel supplement/opslag.
Je hebt aan de pomp immers wel het accijnsvoordeel (tov benzine dan).
Had toch de schijn van tegemoetkoming gehad, EN redelijk wat op kunnen leveren.
Nu is het alles of niets, en hoe meer mensen voor niets kiezen, hoe minder ze aan inkomsten zullen vangen. Anderzijds, de woon-werk-kms met oldtimers zullen nu wrs met nieuwere/kleinere auto's worden afgelegd, die dus wel MRB-plichtig zijn. Weliswaar geen MRB van oldtimers, maar wel van andere auto's...
Maar helaas dus...
Je hebt aan de pomp immers wel het accijnsvoordeel (tov benzine dan).
Had toch de schijn van tegemoetkoming gehad, EN redelijk wat op kunnen leveren.
Nu is het alles of niets, en hoe meer mensen voor niets kiezen, hoe minder ze aan inkomsten zullen vangen. Anderzijds, de woon-werk-kms met oldtimers zullen nu wrs met nieuwere/kleinere auto's worden afgelegd, die dus wel MRB-plichtig zijn. Weliswaar geen MRB van oldtimers, maar wel van andere auto's...
Maar helaas dus...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005