3 May 2013, 15:25
Stevves schreef:Tja, het zou toch wat zijn dat alle LPG-oldtimers in plaats van uitbouw naar benzine, ombouw naar CNG gaan realiseren. En toch vind ik het een leuk idee! Zijn er al CNG-rijders (in een 140/ 240) hier op het forum?Geen idee wat de criteria zijn voor een goedkeuring van CNG op kenteken. Technisch is het wel mogelijk, maar krijg je het er door bij de RDW en dergelijke? In mijn eerder geposte link blijkt er wel een goedkeuring te zijn voor de B2XX motoren, als het geen A motoren zijn dan. Dat zal te maken hebben met het feit dat het CNG systeem de geregelde brandstofinjectie van het benzinesysteem gebruikt voor berekenen van openingstijden van de injectoren. Carburateurmotoren hebben dit niet en dan kan de CNG installatie dus niet (optimaal) werken.
Klopt het overigens wel dat je 'aangeslagen' wordt voor het benzinetarief? Als je bij de belastingdienst.nl kijkt, makkelijker kunnen ze het niet maken, en je wil voor je voertuig de wegenbelasting bepalen staat aardgas in het kopje bij LPG3 en niet bij benzine....
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014