26 April 2013, 14:37
henqui schreef:Een blokkade heb ik nooit van gehoord.
De rook schijnt te maken te kunnen hebben met versleten zuigerveren/olieschraapveren.
Zit de olieleiding op de turbo goed vast? Pakking lek?
De druk misschien met de carterontluchtig?
Het blok heeft volgens de overlevereing tussen de 300 en 400 DKM gelopen en is dus niet nieuw meer. Rook door versleten zuigerveren moet echter geleidelijk erger worden, bij mij was het in 1 keer.
Slijtage van het asje in de turbo schijnt ook de oorzaak te kunnen zijn. De olieafvoerleiding lekte behoorlijk, hier heb ik onlangs een nieuwe pakking tussengezet.
De carterontluchting heb ik gecontroleerd, deze geeft (blazen met de mond) geen hoge weerstand. Bijkomend heb ik ontluchting via de olievuldop gemaakt welke samenkomt met de originele ontluchting in een oilcatcher, dit systeem werkt erg goed.
Volvo 244 '81 Turbo B21ET 488 DKM LPG<br />Volvo 122S '65 B18 ca. 500 DKM LPG (40 DKM shortblock)<br />VW Karmann Ghia '72 1600 Cabrio