22 April 2013, 18:06
BartWillem schreef:Verder vind ik het maar een "raar verhaal" dat je zegt dat je je auto alleen om milieu-redenen op LPG gezet hebt: waarom doe je dat uitgerekend pas op de dag dat 'ie 25 wordt? En waarom heb je dan niet gekozen voor een Ãets duurdere G2-installatie waarvan al tig jaar bekend is dat deze vele malen schoner zijn dan de ongeregelde (en goedkopere) G1-installatie? Of is het dan tóch om economische motieven?Als je bij een LPG-inbouwer aangeeft dat 't je om milieu-doeleinden en gunstig verbruik gaat, dan zal een LPG-inbouwer ten alle tijden een G2- of G3-installatie aanraden boven een G1-installatie.
Ik heb me daar toen helemaal niet verdiept. Ik ging er vanuit dat je met een carburateurmotor helemaal geen keus had in een installatie-soort. Ook de inbouwer had het niet over andere soorten. Ook dat LPG ineens NIET zo schoon is, is iets van de laatste jaren. Zolang LPG bestaat werd altijd verteld dat het schoner is. Maar in deze tijd met dat milleu-gezeik door alle doemdenkers dacht ik goed te doen om er LPG in gooien, is het weer niet goed. En waarom pas bij 25 jaar? Nou om geen extra dief van mijn eigen portemonnee te zijn. Het scheelt nogal wat in wegenbelasting. Dus een LPG-installatie en nog eens extra wegenbelasting betalen zou wel een erg domme zet zijn geweest. Mijn "liefde" voor het millieu heeft ook grenzen. Bovendien rijd ik de helft van mijn weinige kilometers met koude motor. Geen mens kan mij overtuigen dat rijden op benzine met choke uit nog steeds niks uitmaakt qua vervuiling.
Ook voor mij geldt de Volvo-slogan: Volvo voor het leven.