19 April 2013, 19:19
oudevolvo schreef:Gelijk hebben is niet gelijk krijgen. Ik denk dat ze de verkeerde strategie te pakken hebben.
Je kan het ook omdraaien. Ik denk dat de regering/Weekers de verkeerde strategie te pakken heeft. Hij wilt per sà die ~150 miljoen aan belasting, en heeft maandenlang het milieu als drogreden gebruikt. Je kan niet overleggen, discussieren of polderen met iemand die al bepaald heeft wat hij als resultaat wilt zien. En nu zal hij dat geld dus ook linksom of rechtsom gaan binnenhalen, maar wat zijn de kosten van zijn starheid/regentengedrag? Ik denk dan aan: weer minder vertrouwen van de burger in de politiek, kapitaalvernietiging onder young/oldtimer bezitters, een functionerend marktsegment afknijpen met werkeloosheid en faillisementen tot gevolg. Kortom, wat in deze thread al uitgebreid besproken is. Dat de KNAC en consorten vasthouden aan een europese norm (30 jaar) is niet zo vreemd, want een principekwestie. Daarbij zijn ze inschikkelijk genoeg om lpg/dieseltjes naar 40 jaar te zetten. Als het aan Weekers ligt mag alleen Fred Flintstone nog belastignvrij rijden... maar die heeft dan ook geen uitstoot.
Overigens, de ironie van de hele situatie vind ik wel weer ontroerend. Uitgerekend een coalitie van VVD (de traditionele "auto/oldtimer" partij) en de PvdA (vast veel 190D-rijders die op Samsom gestemd hebben) komt met deze maatregel om weer wat extra druppels uit de heilige koe te melken.