skidje schreef:Hmmm... Dat is wellicht ook iets voor de B230E op LPG (1:6). Volgens mij moet dat veel economischer kunnen. Is dat ook jou verwachting van deze set cq dat je zuiniger gaat rijden? Ik ga dit in de gaten houden en hoop dat de griep snel verdwenen is.
Dat zou je wel verwachten, ja. Die B230E is met Jetronic neem ik aan, niet met carb. Je kan via een laptop de lpg-ecu afstellen en met het mengsel en de ontstekingscurve spelen. Maar zover ben ik nog niet. Wil het wel snel afgerond hebben want die automaat rijden op peut is bepaald niet portemonnee-vriendelijk.
Thuis stilzitten is niks voor mij dus toch nog het een en ander gedaan vandaag, waaronder de injectoren geinstalleerd. Ik heb een beugeltje gelast voor de injectorrail en even buiten gelegd terijl ik onder de kap bezig was. Het milieu, bij monde (of iets lager) van een vogel, is het niet eens met mijn milieuvriendelijke lpg-ombouw.
![[Afbeelding: 60538059.jpg]](http://imageshack.us/a/img854/3914/60538059.jpg)
Inlaatspruitstuk er half afgehaald en bepaald waar ik de nippels hebben wou. Geboord en draad getapt.
![[Afbeelding: 84317947.jpg]](http://imageshack.us/a/img823/9272/84317947.jpg)
Voor de MAP sensor heb ik een boutje uit het spruitstuk gedraaid en vervangen door een nippel uit het B21A spruitstuk. Scheelde weer boren/tappen.
![[Afbeelding: 43754946.jpg]](http://imageshack.us/a/img259/1842/43754946.jpg)
Rail erop en 4 slangen van gelijke lengte erop.
![[Afbeelding: 98614674.jpg]](http://imageshack.us/a/img507/2557/98614674.jpg)
![[Afbeelding: 63014233.jpg]](http://imageshack.us/a/img51/6407/63014233.jpg)